ورزش در فصل پاییز

تغییر برنامه ورزشی در پاییز

پاییز مرحله جدیدی از سال است. تغییرات ناگهانی آب و هوا و هوای سرد اکثر افراد را مجبور به تغییر برنامه ورزشی در پاییز خود می کند، به خصوص آنهایی که بدن حساس تری نسبت به سایرین دارند. تمرینات ورزش در پاییز نیز مانند تمرینات تابستانی یا در سایر مواقع سال ویژگی های خاص خود را دارد و گاهی اوقات سختی های خود را دارد. یکی از این دلایل تمایل به تغییر عادات ورزشی است که در فصول گذشته داشته اید. به دلیل گرمای شدید تابستان و گرمای نسبی در فصل بهار، بدن شما به این شرایط عادت کرده و به آن عادت کرده است، اما با تغییر ناگهانی آب و هوا، شما و بدنتان مجبور خواهید بود عادات ورزشی و رفتارهای غذایی و لباس پوشیدن خود را نیز تغییر دهید. . حرکت از ورزش به ورزش و حتی حرکات ورزشی تخصصی که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

تغییر برنامه ورزشی در پاییز

سلامت جسمی در ورزش

یکی از اهداف اکثر ورزشکاران، چه در فصل پاییز و چه در دیگر ایام سال، ارتقای تناسب اندام و سلامت جسمی در ورزش است. اما در این زمان از سال به دلیل تغییرات شدید آب و هوا و عادت بدن به هوای گرم، بدن ضعیف شده و نسبت به سرما واکنش نشان می دهد. از این رو، باید مراقب تعدادی از عوامل ورزشی خود باشید.

میزان تعریق

اگر میزان تعریق شما زیاد است یا از روش هایی برای افزایش تعریق استفاده می کنید، حتماً توصیه می کنیم ورزش های سنگینی انجام دهید که باعث می شود تا حد امکان در باشگاه، داخل خانه و مکان های گرم عرق کنید. اگر در هوای سرد با بدنی عرق کرده و موز پاییزی راه می روید، احتمال سرماخوردگی بسیار زیاد است و در پاییز این نوع ورزش اصلا مناسب نیست. برای ورزش در فضای باز، توصیه می‌شود ورزش‌های سبک‌تر مانند پیاده‌روی یا دویدن را با ورزش‌های سنگین‌تر جایگزین کنید و تمرین‌هایی را انجام دهید که در داخل خانه و اتاق‌های گرم‌تر بیشتر عرق کنید.

نکته دیگر در مورد عرق کردن این است که حتی اگر در فضای بسته و در هوای گرم ورزش می کنید، حتما لباس های خیس خود را بعد از ورزش عوض کنید، اما نه فورا. چند دقیقه صبر کنید تا تمرین کامل شود و سپس آن را انجام دهید. سپس بدن خود را کاملا خشک کنید و لباس های خشک و تمیز بپوشید و در بدو ورود به منزل حتما دوش بگیرید اما نه سرد. زمانی که از خانه دور هستید هوای سرد روی بدنتان می نشیند و بهتر است پس از بازگشت به خانه عادت دوش گرفتن یخ را کنار بگذارید و دوش آب گرم یا آب گرم بگیرید تا دمای بدنتان به حالت عادی برگردد و این کار را انجام دهید. احساس سرما نکن رعایت این نکات به شما کمک می کند در فصل پاییز از ورزش لذت بیشتری ببرید و خاطره بدی از بیماری برایتان باقی نماند.

شرایط آب و هوایی

این امر به ویژه در هنگام ورزش در باشگاه و خارج از منزل بسیار مهم است. در شرایط آب و هوایی پاییز آلاینده‌های هوا افزایش می‌یابد و این آلاینده‌ها می‌توانند با حجم بالایی در حین تنفس که معمولاً عمیق یا مکرر در حین ورزش است وارد ریه‌های شما شوند و به سلامتی شما آسیب بزنند. در باشگاه ها و فضاهای سرپوشیده بیشتر دیده می شود و میزان ذرات معلق داخل این فضاها بیشتر است. قبل از ورزش حتماً مخاط بینی خود را بشویید و از ماسک و دهانشویه مناسب استفاده کنید تا آلودگی کمتری وارد بدن شما شود.

حتما از طریق بینی و دهان دم کنید زیرا بدن شما گرم است و اگر هوای سرد وارد بدن شما شود مناسب نیست و باعث گرم شدن هرچه بیشتر هوای ورودی به بدن می شود.

آب بنوشید

در پاییز ورزشکاران تشنه نیستند، اما این بدان معنا نیست که آنها به آب نیاز ندارند! باید در فواصل معین به اندازه کافی آب بنوشید و اولین جرعه آب را به دلیل آلودگی هوا قورت ندهید یا از دهانتان بیرون نریزید و سپس آب را بنوشید.

از لباس مناسب استفاده کنید

رعایت این سوال هنگام بیرون رفتن از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما حتی اگر در فضای بسته ورزش می کنید، از لباس های گرم و مناسب سفر استفاده کنید. برای ورزش های داخل سالن، باید لباس های ورزشی را انتخاب کنید که نه تنها بافت گرم، سفت و راحت داشته باشند، بلکه راحت باشند و به شما اجازه ورزش را بدهند. همچنین به دلیل سقوط سرد سطح زمین کمی لغزنده است و باید از کفش های مناسب برای این شرایط لغزنده استفاده کنید. هنگام تمرین در پاییز حتما این موارد را جدی بگیرید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب نه تنها برای ورزش در فصل پاییز، بلکه در هر شرایطی و در هر زمانی از سال یکی از مهم ترین مواردی است که اصولا باید رعایت شود تا ورزشکار احساس ضعف نکند و بتواند انرژی از دست رفته در حین تمرین را بازگرداند. . ابتدا برای جلوگیری از سرماخوردگی در این فصل از سال، بهتر است از غذاهای گرم و طیف وسیعی از ادویه ها مانند فلفل قرمز یا سیاه استفاده کنید. اما این نیازهای ورزشکار را برآورده نمی کند. یک ورزشکار به پروتئین و ویتامین های زیادی نیاز دارد، اما نمی تواند غذاهای سنگین و دیر هضم بخورد. بنابراین توصیه می شود در فصل پاییز میوه ها به ویژه منابع ویتامین C مانند پرتغال مصرف شود و در صورت در دسترس نبودن منابع طبیعی از قرص های جوشان استفاده شود.

بدنتان را گرم کنید

همه چیزهایی که تا الان گفته شد پیش نیاز شروع ورزش بود اما حالا قرار است ورزش کنیم. ممکن است برای اهداف مختلف درگیر ورزش باشید. یا به توصیه پزشک و بدون شکست تمرین می کنید یا به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستید یا برای قهرمانی و حرفه ای تمرین می کنید. فرقی نمی کند قبل از انجام هر ورزش سنگین یا سبک باید بدن خود را به خوبی گرم کنید و به هیچ وجه تمرین را با بدن سرد شروع نکنید.

این امر به ویژه هنگام تمرین در پاییز و زمستان و در دمای سرد بسیار مهم است، زیرا عضلات و ماهیچه های شما نیز به دلیل سردی هوا سرد و منقبض می شوند، بنابراین اگر در شرایط مشابه تمرین کنید، قطعا آسیب های جدی خواهید دید. بنابراین قبل از شروع تمرین، چه در باشگاه و چه در خیابان، حتما بدن خود را متناسب با وزن ورزش انجام شده به خوبی گرم کنید و سپس تمرین را شروع کنید.

ورزش در پاییز لذت ببرید

از ورزش در پاییز لذت ببرید

درست است که پاییز فصل نسبتاً سردی است، اما تمرین در هوای خنک بسیار لذت بخش تر از تمرین در هوای بسیار گرم است و مطمئن باشید انجام کاری با لذت قطعا بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت.

در ابتدای فصل پاییز، هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد، بنابراین می توانید به ورزش های سبک مانند پیاده روی یا دویدن بپردازید و از این شرایط نهایت لذت را ببرید. این نوع ورزش نه تنها برای سلامتی بدن شما مفید است، بلکه روح شما را شاداب می کند و ذهن و درون شما را آرام می کند و خواب شما را تنظیم و بهبود می بخشد. البته لازم به ذکر است که در هوای بسیار سرد اصلاً در فضای باز ورزش نکنید و حتماً به باشگاه بروید.

کلام پایانی

یکی از فصول عالی سال است و ورزش در پاییز خالی از لطف نیست. البته ورزش در هر شرایطی و در هر زمانی از سال توصیه می شود، اما اگر در این فصل زیبا از سال هستید، تا جایی که می توانید ورزش کنید تا ابتدا بدن خود و سپس ذهن خود را تقویت کنید و خیالتان را راحت کنید. استرس زندگی شهری تمرینات ساده به تجهیزات زیادی نیاز ندارند. برای شروع و یک جفت لباس ورزشی زنانه یا مردانه کافی است.

By 40sport