مکمل های بدنسازی

گر از مردم در مورد انواع مکمل های بدنسازی سوال کنیم خواهند گفت : مکمل های افزایش وزن، مکمل های بدنسازی برای حجم، چاقی ، لاغری و غیره که این کاملا اشتباه است چراکه اینها کارایی مکمل ها هستند، برخی دیگر انواع مکمل های غذایی را این گونه تعریف می کنند: مکمل های غذایی، مکمل های بدنسازی، مکمل برای خانم ها، مکمل مناسب آقایان، کودکان و….

بقیه مطلب در ادامه مطلب

مکمل های بدنسازی:

مکمل بدنسازی را نمی توان جایگزین مناسبی برای غذا در نظر گرفت چرا که این مکمل ها همه ی مواد مغذی و مزایا و منافع غذاها مثلاً ویتامین میوه ها و سبزیجات را به بدن نمی رسانند واین مکمل ها در کنار وعده های غذایی مناسب باعث رشد عضلات خواهند شد . بنابراین نسبت به بدن شما و همچنین عادات غذا خوردن ورزشکاران باید از مکمل های مناسب بهره ببرند.
مکمل بدنسازی ( مکمل غذایی ) معمولاً توسط افرادی که ورزش می کنند و یا به نوعی درگیر رشته بدنسازی هستند مورد استفاده قرار می گیرند . این مکمل ها معمولاً برای رسیدن به اهداف مختلفی مصرف می شوند که از جمله می توان به مکمل افزایش وزن ( گینر )،مکمل کاهش وزن ( چربی سوز ) ، مکمل های افزایش عملکرد ورزشی ( مکمل پمپ ) و مکمل ریکاوری ، مکمل پروتئین، مکمل کراتین و … اشاره کرد.همچنین افراد روزانه مکمل های مختلفی مثلاً کراتین ، اسیدهای آمینه شاخه دار، گلوتامین و پروهورمون و … استفاده می کنند .
بعضی از مکمل ها به صورت جداگانه و بعضی به صورت ترکیبی ( دوره مکمل بدنسازی ) مورد استفاده بدنسازان قرار می گیرند.
نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مکمل بدنسازی به ورزشکار کمک میکند که به گسترش عضلات بخش های مختلف بدن خود بپردازد و البته در کنار این مسئله بدنساز باید تغذیه مناسب ، تمرین مناسب و استراحت کافی ( زمان ریکاوری ) داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.
در مورد مکمل بدنسازی علاوه بر اورجینال بودن مکمل ، زمان مناسب مصرف و مقدار مصرف آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبرای این امر فرد بدنساز باید از علم روز بدنسازی و پرورش اندام بر خوردار باشد.

انواع مکمل ها:

کراتین

گلوتامین

گینر

پروتئین

چربی سوز

ویتامین ها

آمینو اسید

مکمل های بی سی ای ای

عوارض مکمل های بدنسازی

افراد زیادی از طریق شبکه های اجتماعی سلامت دات لایف از ما درباره عوارض مکمل های بدنسازی سوال می کنند، در پاسخ این عزیزان باید گفت اولا مکمل ها را بعنوان مکمل استفاده کنید، به این معنا که مکمل ها هیچ گاه جای غذا را نمی گیرند و همانطور که از اسمشان مشخص است در کنار وعده های غذایی استفاده می شوند، دومین نکته این هست که باتوجه به نیاز بدنتان مکمل را استفاده کنید و اسیر احساسات و توصیه های بی مورد دوستان نشوید.

اما مهمترین نکته در مورد عوارض مکمل های بدنسازی این است که از جای معتبر خرید کنید که در قسمت مکمل های بدنسازی داروخانه ای به این مطلب خواهیم پرداخت و این نکته را فراموش نکنید که همه مکمل ها برای همه افراد مفید نیستند مثلا این اواخر دیده شده که برخی خانم های ورزشکار از طریق دوستان و آشنایان خود اقدام به تهیه مکمل های بدنسازی می کنند آنها به نزدیکان خود می گویند هنگام آمدن به ایران تعدادی مکمل برای آنها سوغاتی بیاورند و فکر می کنند چون از کشور تولید کننده خرید کرده اند و چون مکمل اورجینال خرید کرده اند مشکل حل شده است و دیگر عوارضی برای آنها نخواهد داشت، در صورتی که شاید این مکمل اورجینال برای خانم ها مفید نباشد مثلا مواد آنابولیک و حتی پروهورمون ها را در خود داشته باشد که برای یک خانم نه تنها مفید نیست بلکه عوارض هم دارد.

بهترین مکمل های بدنسازی

بهترین مکمل های بدنسازی برای هر شخص بسته به نیازش متفاوت است، ولی اشتباهی که صورت می گیرد این هست که گاهی ورزشکاران بدون در نظر گرفتن نیاز بدنشان بهترین مکمل های بدنسازی را با توجه به قیمت آن ها جستجو می کنند و گاهی وقت های این اشتباه را می کنند که مثلا می گویند پروتئین وی شرکت اپتیموم بهترین وی جهان است پس این پروتئین وی برای من بهترین است، که این کاملا اشتباه است گاهی وقت ها شما به یک کربوهیدرات خوب احتیاج دارید و یا شاید هم با توجه به شرایط بدنیتان به پروتئین احتیاج دارید ولی…

ولی همیشه نباید پروتئین زود هضم استفاده کرد شخصی که به افزایش حجم فکر می کند باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بصورت علمی و صحیح به بدن خود پروتئین برساند حال در این شرایط، هنگام خواب که حدود ۸ ساعت طول می کشد چگونه باید به بدن پروتئین رساند؟

در این شرایط بهترین مکمل بدنسازی وی کازئین یا پروتئین سویا هست که هضم و جذب آن ها طولانی مدت است، حال همین پروتئین کازئین که شب معجزه می کند بعد از تمرین نمی شود استفاده کرد، چون بعد از تمرین بدن خیلی سریع مواد مفید و مغذی می خواهد.

مکمل های بدنسازی برای حجم

یکی از سوال های پرتکرار کاربران سایت سلامت دات لایف مکمل های بدنسازی برای حجم بوده است که در قسمت بالا سعی کردیم به آن بپردازیم ولی از آنجایی که این نکته خیلی مهم و طولانی است در یک مقاله جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

✔ مکمل بدنسازی اورجینال  ( مکمل اورجینال  )

مکمل شاپ دارای 3 دسته از باب کیفیت می باشند.

  • مکمل اورجینال
  • مکمل چینی
  • مکمل ایرانی

 مکمل پروتئین:

مکمل پروتئین، مهمترین پروتئین مورد نیاز بدن بدنسازان است که انرژی لازم برای تمرین را فراهم می کند. مکمل پروتئین نقش مهمی در کیفیت و بهبود عضلات شما دارند. فقط کیفیت و محتوای مکمل مهم نیست، بلکه طعم و مزه آن هم در رسیدن به هدف تاثیر گذار است. انواع مختلفی از مکمل پروتئین مانند مکمل پروتئین وی ، مکمل ایزوله، پروتئین کازئین و … وجود دارد.

مکمل آمینو اسید:

آمینو اسید مهمترین ساختار پروتئین را می سازد. فرق مکمل آمینو اسید با مکمل کربوهیدرات و چربی ها اینست که در ساختار سلولی آن علاوه برسه عنصر کربن، هیدروژن و اکسیژن، نیتروژن هم وجود دارد.

 

مزیت مصرف بتا آلانین چیست؟

  • افزایش تحمل بدنسازی
  • افزایش بازده بدنسازی در تمرینات سخت
  • ایجاد تاخیر در خستگی زودرس عضلات
  • بهبود تمرینات با وقفه و شدید بدنسازی
  • ایجاد ارتباط نیرویی با کراتین

مزیت مصرف کراتین چیست؟

  •  پیشرفت حجم سازی عضلات
  •  افزایش حجم سلول‌های ماهیچه‌ای
  • ریکاوری سریعتر بعد از پایان تمرینات بدنسازی
  • افزایش ذخیره گلیکوژن (سوخت جانوری)
  • افزایش عملکرد و کارایی ماهیچه در تمرینات سخت بدنسازی

نحوه مصرف کراتین چگونه است؟

۵-۱۰ گرم. نصف این مقدار را قبل از تمرین و مابقی را پس از تمرین بدنسازی به صورت محلول بخورید.

نحوه مصرف بتا آلانین چگونه است؟

۲-۶ گرم در روز، به صورت وعده‌های کوچک در طول روز استفاده شود تا از خارش و سوزش پوست پیشگیری شود.

این مطالب توسط سایت بدنسازی گر آوری شده و هرگونه کپی داری از این مطالب بدون ذکر منابع حرام و پی گرد قانونی دارد.

By 40sport