روانشناس متخصص افسردگی

برای درمان افسردگی فرد بیمار تحت درمان روانشناس متخصص افسردگی قرار می گیرد. روانشناس بدون استفاده از دارو به درمان افسردگی می پردازد.

تعداد زیادی از افراد در سرار جهان سالانه به افسردگی مبتلا می شوند. هزینه ای که افسردگی ایجاد می کند قابل توجه است. علی رغم این موضوع درمان افسردگی بوسیله تکنیک های روانشناسی نتایج مثبتی به همراه داشته است.

افسردگی متفاوت از احساس غم می باشد

هر کس در طول زندگی ممکن است دچار احساس اندوه شود. علاوه بر این غم و اندوه در مورد رویدادهای منفی زندگی، مانند بیماری، فوت اعضاء خانواده ، از دست دادن کار یا خیانت کاملاً طبیعی است. با این تفاوت که برای اکثر مردم، این احساس غم و اندوه با گذشت زمان کاهش می یابد.

اما اگر احساس غم و اندوه در افراد دو هفته یا بیشتر طول بکشد و در امور روزمره زندگی اختلال ایجاد کند، ممکن است مشکل جدی تری از “احساس اندوه” داشتن باشد.

افراد افسرده معمولاً احساس درماندگی و  ناامیدی دارند و خود را به خاطر این احساسات سرزنش می کنند. افرادی که افسرده هستند ممکن است بیش از حد دچار احساس خستگی شوند.

این افراد از شرکت در فعالیت های معمول خود دوری می گزینند. آنها ممکن است از خانواده و دوستان خود فاصله بگیرند. بعضی از آنها حتی ممکن است فکر مرگ یا خودکشی داشته باشند. در این شرایط بهتر است به روانشناس مراجعه و درمان افسردگی خود را شروع کنید.

دلائل افسردگی را بهتر بشناسید

دلیل واحدی برای این افسردگی وجود ندارد. برخی از افسردگی ها در اثر تغییراتی شیمی مغز ایجاد می شوند که بر خلق و خو و روند تفکر تأثیر می گذارند. عوامل بیولوژیکی دیگر نیز می توانند باعث افسردگی شوند. در سایر موارد، افسردگی حاصل عدم تعادل در جنبه های روانشناختی و هیجانی فرد است. برای نمونه تغییرات یا استرس های زندگی، مانند فوت یکی از عزیزان می تواند یک دوره افسردگی را ایجاد کند. در هر شرایطی درمان افسردگی توسط روانشناس باید سریع شروع شود.

بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی

درمان روانشناسی افسردگی امکان پذیر می باشد. وقتی که مراقبت های شایسته ای از فرد افسرده شودبهبودی امکان پذیر خواهد بود. این امر برای افرادی که گمان می کنند خود یا یکی از اعضای خانواده شان از افسردگی رنج می برد بسیار حیاتی است. آنها باید از روانشناس افسردگی در تهران برای یا سایر شهرها کمک بگیرند.

افراد مبتلا به افسردگی که به دنبال کمک نمی روند ممکن است به خودی خود بهبود نیابند. مشکلات و نگرانی های بیان نشده همراه با احساس جدایی از سایرین می تواند افسردگی را بدتر کند. بنابراین، نمی توان اهمیت دریافت کمک مناسب از بهترین روانشناس تهران را نادیده گرفت.

چگونه روانشناس به درمان افسردگی کمک می کند

رویکردهای مختلف روان درمانی، از جمله درمان شناختی رفتاری، بین فردی و روان پویشی به بهبود افسردگی کمک می کند. یک دکتر روانشناس به فرد افسرده این فرصت را می دهد تا مشکلات زیربنایی را شناسایی کرده و از راهکارهای درمان استفاده کند. روانشناسان افسردگی می توانند درمان افسردگی را بدون استفاده  از داروها انجام دهند.

شناسایی مشکلات زندگی

برخی مشکلات زندگی به شدت یافتن افسردگی منجر می شود. بهترین روانشناسان تهران به افراد کمک می کند بفهمند کدام یک از مشکلات را می توانند حل یا بهبود بخشند.

یک روانشناس با تجربه می تواند به بیماران افسرده کمک کند گزینه هایی را برای آینده ایجاد کنند. آنها اهداف واقع بینانه ای تعیین می کنند تا بهزیستی ذهنی و عاطفی افراد را افزایش دهند. روانشناسان به افراد کمک می کنند تا اگر در گذشته افسرده بوده اند بتوانند با شکست های خود را دوباره معنی کنند.

شناسایی افکار منفی

تفکر منفی منجر به احساس ناامیدی و درماندگی می شود. افراد افسرده ممکن است تمایل به کمالگرایی منفی داشته باشند. یعنی در مورد شرایط مختلف، تفکر “همیشه” یا “هرگز” داشته باشند. این یک نمونه تفکر منفی است.

آنها همچنین ممکن است به کارهای تیمی گرایش نداشته باشند. به عبارتی از کار تیمی اجتناب کنند. یک روانشناس خوب و خبره می تواند به پرورش دیدگاه مثبت تری در زندگی آنها کمک کند.

سایر دلائل افسردگی

بهترین روانشناس تهران به افراد افسرده در شناسایی روابط استرس زا کمک می کند. روانشناس به افراد کمک می کند تا حس کنترل و استقلال  را به دست آورند. او به افراد کمک می کند تا انتخاب ها را ببیند و همچنین فعالیت های شادی بخش را به تدریج در زندگی خود بگنجانند. تجربه یک دوره افسردگی ابتلا به یک دوره دیگر را نیز افزایش می دهد.

برخی شواهد نشان می دهد که پیگیری درمان افسردگی می تواند احتمال افسردگی بعدی را کاهش یا شدت آن را کاهش دهد. با کمک روانشناس، افراد می توانند مهارت هایی را برای جلوگیری از دوره های بعدی افسردگی یاد بگیرند.

دکتر روانشناس دیدگاهی کلی نسبت به افسردگی دارد

حمایت و مشارکت خانواده و دوستان می تواند نقش مهمی در درمان افسردگی داشته باشد. افراد خانواده در یک “سیستم حمایتی” می توانند فرد را به ادامه درمان افسردگی تشویق کنند.  روشهای مقابله و مهارتهای حل مسئله که از طریق روان درمانی فرا گرفته می شود نیز مهم است.

زندگی با یک فرد افسرده می تواند برای اعضای خانواده و دوستان استرس زا باشد. درد ناشی از دیدن عزیزی که از افسردگی رنج می برد می تواند نا خوشایند باشد.

درمان روانشناختی افسردگی ممکن است برای گردهم آوردن همه افراد خانواده و کمک به آنها برای یادگیری روابط موثر مفید باشد. روانشناس می تواند آموزش هایی به اطرافیان فرد افسرده ارائه دهد. تا آنها در مورد درمان افسردگی اطلاعات بیشتری کسب کنند و روش های حمایت از عزیزی که از افسردگی رنج می برد را یاد بگیرند.

آیا دارودرمانی برای افسردگی مفید است

دارودرمانی می تواند برای کاهش علائم افسردگی در برخی از افراد، به ویژه در موارد افسردگی شدید، مفید باشد. اغلب ترکیبی از روان درمانی و داروها بهترین درمان برای افسردگی است. اما با توجه به عوارض جانبی داروها، هرگونه استفاده از دارو خالی از ریسک نخواهد بود.

اکثر افراد ممکن است روان درمانی را به استفاده از داروها ترجیح دهند. به خصوص اگر افسردگی آنها شدید نباشد. با انجام یک ارزیابی دقیق، یک روانشناس خوب و آموزش دیده می تواند در مورد توصیه های مربوط به یک دوره درمانی موثر برای افسردگی کمک کند.

درمان افسردگی طولانی نیست

برخی از افراد ممکن است از درمان کوتاه مدت بهره مند شوند. افرادی که دچار افسردگی شدید یا مقاوم به برابر درمان هستند نیاز دارند که از روان درمانی های طولانی مدت استفاده کنند. پژوهش ها نشان دادند که درمان طولانی مدت منجر به بهبود بهتر علائم افسردگی عملکرد کلی بهتر فرد می شود. همچنین احتمال بازگشت علائم نیز کاهش میابد. شما و روانشناس خود می توانید علائم افسردگی را به مرور کاهش دهید.

افسردگی گاهی مقاوم می شود

اگر به افسردگی مقاوم در برابر درمان مبتلا باشید، به احتمال زیاد قبلاً نیز درمان را امتحان کرده اید. شاید شما احساس کنید که درمان نتیجه بخش نیست. اما ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به خود فرصتی دوباره بدهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

به دلایلی فکر کنید که در گذشته مانع مفید بودن درمان شده است

تصمیم بگیرید که اکنون چه چیزی از درمان می خواهید. آیا می خواهید با مشکلات خاصی کنار بیایید؟ آیا می خواهید با حوادث ناراحت کننده گذشته خود کار کنید؟ به اهداف خود اهمیت بدهید.

درمان را ادامه دهید

اگر درمان شما تمام شده باشد. بازهم بازگشت به روانشناس قدیمی خود را در نظر بگیرید. حتی اگر در گذشته درمان افسردگی شما نتیجه داده، در صورت نیاز دوباره به روانشناس مراجعه کنید.

این بار با اهداف جدید به نزد روانشناس بروید. این تجربه ممکن است متفاوت باشد. بازگشت به روانشناس قبلی ممکن است آسان تر باشد، زیرا او از قبل سابقه و وضعیت شما را می دانند.

همچنین می توانید روانشناس جدیدی را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید این بار برای درمان افسردگی آمادگی لازم را کسب کرده اید. اطمینان حاصل کنید که درمانگر خود را دوست دارید و به آن احترام می گذارید. از خود بپرسید که آیا احساس می کنید هر دو می توانند به طور موثر با یکدیگر کار کنید.

هنگامی که تحت درمان بهترین دکتر روانشناس تهران قرار می گیرید، در درمان عجله نکنید. پس از چند جلسه تسلیم نشوید.

سخن پایانی

افسردگی می تواند توانایی فرد را برای مواجهه با مشکلات خفیف نیز به طور جدی مختل کند. اما چشم انداز موجود برای درمان افسردگی بسیار مثبت است. افرادی که از افسردگی رنج می برند با همکاری روانشناس می توانند به کنترل مجدد زندگی خود دست پیدا کنند. حتی اگر به روانشناس در محل زندگی خود دسترسی ندارید، می توانید از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنید. برای دریافت نوبت از سایت دکتر علوی نژاد به لینک زیر مراجعه فرمائید:

https://drraminalavi.com/

 

 

By 40sport