انواع تمرینات یوگا

انواع تمرینات یوگا کدامند

یوگا در حال حاضر یکی از جدیدترین روندهای حفظ سلامتی و تناسب اندام است. با این حال ، این روند از زمان های قدیم ادامه داشته است. در زمان های قدیم ، افراد مومن و روحانیون هندو از یوگا برای حفظ زندگی سالم و آرام استفاده می کردند و این روند از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. امروزه تمرینات یوگا و مدیتیشن در بسیاری از باشگاه های ورزشی زیر نظر مربیان حرفه ای آموزش داده می شود. در اینجا چند سبک مختلف از این حرکات برای آشنایی شما آورده شده است. شما نیز می توانید با ثبت نام در یک باشگاه ورزشی یا زیر نظر یک مربی به این روند رو به رشد بپیوندید.

انواع تمرینات یوگا کدامند

انواع تمرینات یوگا

آشنایی با سبک های مختلف یوگا و ویژگی های هر یک از آنها به شما کمک می کند تا با توجه به شناختی که از بدن و ذهن خود دارید ، مناسب ترین سبک برای تمرین در سالن بدنسازی را انتخاب کنید. از آنجا که یوگا دارای انواع مختلف و حرکات مختلف است ، این تنوع انتخاب را برای شما آسان تر می کند.

انواع تمرینات یوگا

هات یوگا

یوگای داغ شباهت بسیاری به بیکرام دارد. در اینجا نیزحرکات در یک اتاق گرم انجام می‌شوند با این حال به انجام 26 حرکت متوالی محدود نمی‌شود. اگر شما تمرینی عرق ریز را دوست دارید، این سبک برای شماست.

کریپالو

اگر از طریق این ورزش به دنبال معنویت هستید، این سبک از انواع تمرینات یوگا را یاد بگیرید. تمرکز تمرینات در این سبک بیشتر بر خوداندیشی، تنفس، آرامش عمیق و مدیتیشن است. هدف این نوع یوگا از بین بردن استرس ذهن و بدن به منظور سلامتی و خودآگاهی بیشتر است.

جیواموکتی

یوگا فقط یک تمرین نیست بلکه یک تجربه معنوی عمیق است و اگر می خواهید در پایان این تمرین را بدانید ، باید جیواموکتی را امتحان کنید.
جیواموکتی در سال 1984 توسط شارون گانون و دیوید لیف تأسیس شد و حرکات سبک وینیاسا را ​​با آواز ، مدیتیشن ، آرامش عمیق و تنفس ترکیب می کند. همچنین تأکید عمیقی بر فلسفه ، شعر و موسیقی دارد. مراکز جیواموکتی دوره های انجیل هندو و سانسکریت را نیز ارائه می دهند. علاوه بر این ، انتظار می رود که آنها طرفداران این سبک گیاه خواری باشند.

یین

اگر به دنبال فعالیت های پر جنب و جوش نیستید ، این سبک یوگا بهترین تمرین برای شما است. این سبک آهسته به شما امکان می دهد حرکات را بیش از 45 ثانیه تا دو دقیقه نگه دارید. همچنین در این سبک ، بسیاری از حرکات در حالت نشسته هستند و بر روح ، آرامش درونی و آرامش تمرکز می کنند.

نگه داشتن ماهیچه ها به مدت طولانی باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می شود. گردش خون در بدن نیز بهبود می یابد. به جای حفظ انعطاف پذیری و حرکت عضلات ، از حمایتی در حرکات برای کمک به آرامش استفاده کنید.

این نوع تمرینات یوگا اغلب در یک اتاق گرم برای کمک به کشش و انعطاف عضلات شما استفاده می شود. سعی کنید این ورزش را در باشگاه بدنسازی و زیر نظر مربی انجام دهید زیرا انجام تمرینات ممکن است به بافت های بدن شما آسیب برساند.

یوگای بازسازی‌کننده

اگر شغلی پر استرس دارید ، این سبک برای شما بهترین است. همانطور که از نامش پیداست ، حرکات بازسازی یوگا وسیله ای برای آرامش و جوانسازی است. بسیاری از حرکات یوگا اصلاح شده اند و بنابراین انجام آنها آسان تر و راحت تر شده است.

این تمرین به شما کمک می کند تا از سیستم عصبی پاراسمپاتیک خود به گونه ای استفاده کنید که واقعاً بتوانید ذهن و بدن خود را عمیقا آرام کنید. این سبک ، مانند آین‌گار ، از لوازم جانبی برای کمک به شما در انجام این تمرینات بدون فشار زیاد استفاده می کند. اگر با بی خوابی ، اضطراب و بیماری های مرتبط با استرس دست و پنجه نرم می کنید ، این راهی است که باید پیش بروید.

پرینتال ( پیش از زایمان)

این سبک را مادران باردار می‌توانند با خیال راحت و بدون در معرض خطر قرار دادن جنین، انجام دهند. پرینتال بر روی عضلات کف لگن تمرکز نموده و تمرینات تنفسی را به شما می‌آموزد که علاوه بر کار، زایمان را نیز آسان می‌کند.

آنوسارا

این سبک که بر اساس تکنیک هاتا یوگا شکل گرفته‌‌است در سال 1997 توسط جان فرند پایه‌گذاری شده‌است. آنوسارا حرکاتی دارد که در وینیاسا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمرکز زیادی بر روی تعادل وجود دارد. با این حال، در آنوسارا اتصال ذهن-بدن-قلب کلیدی است و شما تشویق می‌شوید که صلح دورنی را در خودتان پیدا کنید.

 

By 40sport