۱۰ ربات برتر تلگرام در سال 2024

تلگرام از سال ۲۰۲۲ یک اپلیکیشن پیام‌رسان در حال رشد بوده است. این برنامه ویژگی‌های بسیار مفیدی دارد که برای شرکت‌ها و عموم مردم بسیار کاربرپسند هستند. یکی از ویژگی‌هایی که به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود، عملکرد ربات هاست. از آنجا که اکنون تعداد زیادی ربات تلگرام مختلف موجود است، ما توضیح خواهیم داد که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه از آن‌ها استفاده کنید، و برخی از بهترین ربات‌ها برای تلگرام را بررسی خواهیم کرد.

تلگرام سریع‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی در حال رشد در جهان است. ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند و این اعداد هر ساله در حال افزایش هستند. تلگرام یک کانال ارتباطی مفید با ویژگی‌های بسیار مفید برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

برای مثال، کاربران می‌توانند از طریق نوار جستجو به دنبال اکانت های محتلف بگردند. این کار یافتن حساب‌های تجاری را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، هزینه‌ای برای ارسال خبرنامه یا اطلاعیه وجود ندارد. با این حال، دلیل بزرگ دیگری برای استفاده ازین سرویس پیام‌رسان برای کسب‌وکار شما وجود دارد: ربات‌های تلگرام.

آن‌ها برای استفاده خصوصی از خیلی وقت پیش وجود داشتند و تعداد زیادی از آن‌ها هم در دسترس هستند. آگاهی شرکت‌ها نیز در حال افزایش است و حساب‌های بیشتری شروع به استفاده از ربات‌ها در کانال‌ها یا گروه‌های خود می‌کنند… و واقعاً عالی هستند! به همین دلیل ما در سایت 40sport لیستی (بدون ترتیب خاص) از ده ربات برتر تلگرام را تهیه کرده‌ایم.

 

ربات تلگرام چیست؟

یک ربات تلگرام برنامه‌ای است که عملکردها و خودکارسازی‌هایی را ارائه می‌دهد که کاربران تلگرام می‌توانند در چت‌ها، کانال‌ها، یا گروه‌های خود از آن استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از سازنده بات خود تلگرام، بات‌فادر، یا API بات تلگرام راه‌اندازی شوند. این مورد آخری امکانات بیشتری برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

موارد استفاده کلاسیک برای ربات‌های تلگرام عبارتند از:

  • خبرنامه‌های خودکار
  • ارسال محتوا از رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها به تلگرام
  • سیستم اطلاعاتی به صورت زنده
  • اعتبار سنجی اولیه / پشتیبانی از مشتریان
  • پرسش‌های متداول
  • مدیریت فایل
  • ترجمه‌ها

بیایید مستقیم به سراغ آن برویم! این‌ها ده ربات برتر تلگرام ما هستند.

 

 

 

ده ربات برتر تلگرام که در حال حاضر در دسترس شماست

1 @SkeddyBot
2 @botfather
3 @IFTTT
4 @newfileconverterbot
5 @DropMailBot
6 @BabelgramBot
7 @airtrack_bot
8 @combot
9 @filetobot
10 @trello_bot

در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

۱. اسکدی (@SkeddyBot): ابزار یادآوری گفتگو

ربات اسکدی یک ابزار یادآوری است که می‌توانید با آن صحبت کنید. کار با آن بسیار ساده است. یادداشت‌های خود برای یادآوری که می‌خواهید تنظیم کنید را در چت تلگرام وارد کنید، زمان و تاریخ را وارد کنید، و بعد استراحت کنید. اسکدی به طور خودکار زنگ هشدار شما را تنظیم می‌کند، و شما هنگام فرا رسیدن زمان، اعلان چت تلگرام را دریافت می‌کنید.

۲. بات‌فادر (@botfather): رباتی برای ساخت ربات‌ها

بات‌فادر یک ربات رسمی است که توسط تلگرام ارائه شده است. کاربران می‌توانند با آن ربات‌های تلگرامی خود را بر اساس نیازهای خاص خود بسازند. قابلیت های بات‌فادر آن را به نقطه شروعی برای بیشتر ربات‌ها در پلتفرم تبدیل می‌کند.

۳. (@IFTTT): گروه خود را به ۳۶۰ سرویس خارجی متصل کنید

IFTTT یا IfThisThenThat یک پلتفرم است که بر روی اتصال سرویس‌های وب مختلف و ایجاد خودکارسازی‌ها برای کاربران تمرکز دارد. این ربات تلگرام آن می‌تواند گروه یا کانال شما را به ۳۶۰ سرویس خارجی مانند اینستاگرام، توییتر و بسیاری دیگر متصل کند. علاوه بر این، این ربات به شما اجازه می‌دهد تا عملیاتی را تنظیم کنید که با شرایطی خاص فعال می‌شوند. برای مثال، ارسال خودکار به‌روزرسانی‌های توییتر حساب‌های خاصی در گروه تلگرام یا ارسال پیام‌ها به تلگرام، هر زمان که در توییتر از شما نام برده شود، باشد و بسیاری موارد دیگر

۴. تبدیل‌کننده فایل (@newfileconverterbot): تقریباً همه چیز را تبدیل کنید

با ربات تبدیل‌کننده فایل، شما یک چاقوی سوئیسی واقعی در دست دارید. این ربات می‌تواند تقریباً هر نوع فرمت فایلی را به فرمت دیگری تبدیل کند. فقط یک فایل از دستگاه خود را به چت ارسال کنید، و تبدیل‌کننده فایل فرمت را شناسایی کرده و گزینه‌های تبدیل را از طریق دکمه‌های درون چت به شما می‌دهد. پس از انتخاب فرمت صحیح، فایل تبدیل می‌شود، و شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

۵. DropMail.me (@DropMailBot): آدرس‌های ایمیل یکبار مصرف

برای افرادی که نمی‌خواهند آدرس ایمیل خود را با همه به اشتراک بگذارند و از شر ایمیل‌های اسپم خلاص شوند، ربات DropMail آدرس‌های ایمیل یکبار مصرف را فراهم می‌کند. شما می‌توانید ایمیل‌های تأیید یا فعال‌سازی را برای تکمیل فرآیند خود دریافت کنید. ده دقیقه پس از استفاده از ایمیل برای ثبت نام در پلتفرم‌ها، ایمیل های ایجاد شده حذف می‌شود.

۶. بابلگرام (@BabelgramBot): مترجم همزمان

بابلگرام یک ربات بسیار مفید برای ترجمه‌ها است. با اضافه کردن ربات به یک گروه و فعال کردن ترجمه‌ای که می‌خواهید، ربات متن ورودی شما را به زبان مقصد ترجمه می‌کند. سایر کاربران در گروه نیز می‌توانند با تایپ کردن /enable <کد زبان ورودی> <کد زبان ترجمه> در چت، از ربات استفاده کنند. ترجمه به طور همزمان انجام می‌شود، بنابراین جریان چت می‌تواند به طور طبیعی ادامه یابد.

۷. (@airtrack_bot): یافتن و ردیابی پروازها

یکی دیگر از موارد استفاده جالب از ربات تلگرام، ایرترک است. کاربران می‌توانند از ایرترک به عنوان یک برنامه برای یافتن پروازها بدون نیاز به جستجو در اینترنت یا حتی باز کردن یک مرورگر اینترنت استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن فرودگاه مبدأ، مقصد و تاریخ‌های دو پرواز (یا یک پرواز اگر گزینه یک طرفه را انتخاب کنید) است و ایرترک ارزان‌ترین پیشنهادهاش را به شما ارائه می‌دهد.

تمام اطلاعات درباره پروازها و لینک خرید در اپلیکیشن تلگرام فراهم می‌شود. و بهترین چیز درباره ربات: شما می‌توانید مسیرها را ردیابی کنید و هنگامی که پرواز ارزان‌تری در دسترس باشد، مطلع خواهید شد.

۸. کامبوت (@combot): مدیریت، تحلیل‌گری و موارد دیگر

کامبوت وعده می‌دهد که “گروه تلگرام شما را به یک جامعه کامل تبدیل کند”. این ربات مدیریت، تحلیل‌گری، ضد اسپم شدن و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. برای گروه‌های کوچک‌تر تلگرام رایگان است و به مدیران بسیار در بهره وری و مدیریت کمک می‌کند. کامبوت بین مدیران گروه‌های بزرگ محبوب است. با مدیریت و توضیح قوانین، جلوگیری از اسپم و بسیاری موارد دیگر، کار زیادی را از دوش مدیران برمی‌دارد. برای گروه‌هایی که بیش از ۲۵۰۰ عضو دارند، شرکت پشتیبان ربات اشتراک‌های ماهانه‌ای را با هزینه ارائه می‌دهد.

۹. فایل به بات (@filetobot): ذخیره‌سازی ابری رایگان

فایل به بات را می‌توان به عنوان یک کلود خارجی برای ذخیره فایل‌ها در نظر گرفت. از آنجا، شما می‌توانید فایل‌های ذخیره شده خود را سازمان‌دهی کنید، کد‌های QR ایجاد کنید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. تنها کافی است فایل را در چت ارسال کنید و بات بقیه کارها را انجام می‌دهد.

۱۰. ترلو (@trello_bot): ایجاد و مدیریت کارها از طریق ربات تلگرام

اگر از ترلو و تلگرام استفاده می‌کنید، ربات ترلو برای مدیریت کارهای شما یا تیمتان عالی است. با اضافه کردن بردهای ترلو به ربات، نه تنها می‌توانید کارت‌های جدیدی ایجاد کنید و آن‌ها را ویرایش کنید، بلکه همچنین اعلان‌هایی برای تغییرات دریافت می‌کنید. به عبارت ساده، می‌توانید به طور کامل برد ترلو خود را درون پیام‌رسان تلگرام مدیریت کنید.

البته، همانطور که تنوع وسیع ربات‌های تلگرام نشان می‌دهد امکانات ایجاد ربات‌های تلگرام تقریباً بی‌پایان هستند، پس، چگونه شرکت شما می‌تواند آن‌ها را برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کند؟ بیایید چند مثال را بررسی کنیم!

 

شرکت‌ها چگونه می‌توانند از ربات تلگرام استفاده کنند؟

همانطور که قبلاً اشاره شد، به خصوص برای خبرنامه‌ها و اطلاع رسانی ها، تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار کاربردی است. اما با کمک ربات‌ها، شرکت‌ها می‌توانند کانال‌های عمومی تلگرام خود را به سطح دیگری ارتقا دهند. برای اهداف مختلف در ارتباط با مشتری، ربات‌ها می‌توانند وارد شوند و اثر جادوی خود را به جا بگذارند.

به عنوان مثال، سازمان فدرال آموزش مدنی در آلمان (Bundeszentrale für politische Bildung/bpb) از ربات خود به بهترین شکل استفاده می‌کند. توضیحات روزانه در مورد اصطلاحات سیاسی، اخبار و پیشنهادات پایه و اساس آن هستند، که توسط امکان پرسش سوالات در مورد سیاست پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، کاربران حتی می‌توانند در مورد موضوعات خاص کوییز بگیرند.

با وارد کردن کلیدواژه‌هایی مانند “کوییز”، کاربران می‌توانند کوییز را شروع کرده و دانش خود را محک بزنند. برای هر پاسخ، آن‌ها همچنین لینکی دریافت می‌کنند تا بتوانند به طور عمیق‌تری در مورد موضوعات تحقیق کنند. به این ترتیب، آگاهی در مورد موضوعات مرتبط توسط سازمان فدرال افزایش می‌یابد.

یک مثال دیگر از یک عملکرد ساده اما بسیار مفید برای چت‌بات‌های شرکتی، ربات خبرگزاری آلمانی و برنامه تلویزیونی معروف “Tagesschau” است. در طول همه‌گیری کووید-۱۹، بیشتر آلمانی‌ها همیشه به آخرین اعداد کووید نگاه می‌کردند.

از آنجایی که قوانین و مقررات در هر ایالت بسته به تعداد واگیری ها یا حوادث در یک منطقه خاص بود، همه مجبور بودند آنلاین جستجو کنند تا بفهمند چه قوانینی در محله ی آن‌ها اعمال می‌شود. ربات Tagesschau یک راه‌حل هوشمندانه ارائه می‌دهد، زیرا کاربران می‌توانند از طریق تلگرام به‌روزرسانی وضعیت روزانه را دریافت کنند. تنها کافی بود کد منطقه خود را تایپ کنند و بلافاصله اطلاعات صحیح در اختیارشان قرار می‌گرفت. چت‌بات اعداد روزانه کووید-۱۹ را با استفاده از API ربات تلگرام از سرورهای خود استخراج می‌کند.

 

تلگرام قدرت ربات‌ها را نشان می‌دهد

شیوه ای که تلگرام با استفاده از ربات های خود از آن الهام میگیرد نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر پتانسیل دارند. موارد استفاده، به ویژه برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، بسیار متنوع هستند. آن‌ها برای استفاده ساده هستند و هم کاربران خصوصی و هم مدیران و شرکت‌ها از آن‌ها سود می‌برند.

با نگاهی به سرعت رشد تلگرام و تنوع چت‌بات‌هایی که برای همه قابل دسترسی هستند، احتمالاً فقط مسئله زمان است که ربات‌ها راه خود را به سایر سرویس‌های پیام‌رسانی نیز پیدا کنند.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ترکیب تمامی سرویس‌های پیام‌رسان و چت‌بات‌های خود بر روی یک پلتفرم، Sinch Engage است. در اینجا شما می‌توانید مهم‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند تلگرام، واتس‌اپ، مسنجر از متا، پیام‌های مستقیم اینستاگرام، آی‌مسیج و بسیاری دیگر را فقط در یک رابط کاربری یکپارچه کنید!

شما می‌توانید سیستم‌های CRM خود را یکپارچه کرده و کنترل کاملی بر فعالیت‌های پیام‌رسانی در اطراف شرکت خود داشته باشید. همچنین گزینه‌های جالبی برای خودکارسازی وجود دارد، مانند یک چت‌بات که با کشیدن و رها کردن راه‌اندازی می‌شود و در عرض چند دقیقه تنظیم می‌گردد، بنابراین شما می‌توانید بلافاصله شروع به کار کنید.

منبع: https://mymember.shop

By 40sport