امروز پنج شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

مکمل های غذایی چربی سوزبرای بدنسازی و ورزشکاران

بهترین مکمل‌ های عضله ساز

می‌خواهید بدانید کدام مکمل‌ها باعث افزایش اندازه عضله شما می‌شوند؟ شما سخت تمرین می‌کنید، وعده‌های غذایی را خودتان با دقت آماده می‌کنید. مطمئناً پیشرفت می‌کنید اما همیشه برای بهتر شدن راهی وجود دارد. اینجاست که پای مکمل‌ها به میان می‌آید.درست مثل انتخاب برنامه تمرینی و غذایی اینجا هم شما باید هدف خاصی را مدنظر داشته باشید. وقتی برنامه عضله‌سازی دارید باید از مکمل‌هایی را مصرف کنید که به این هدف شما کمک کنند.

مکمل‌های چربی‌سوز را برای برنامه‌های چربی‌سوزی خود استفاده کنید. در رژیم‌های عضله‌ساز شما به کالری بیشتری نیاز دارید (این مطلب در مورد حجم‌ گیری از دست ندهید)

یادتان باشد خرید و مصرف مکمل یک فرمول جادویی برای عضله‌سازی نیست! شما باید تمرین کنید و رژیم غذایی خوبی داشته باشید. در ضمن از یاد نبرید که شرکت‌ های مکمل‌ ساز ممکن است به شما دروغ بگویند.

۱٫ کراتین

۱. کراتین

 

معروف‌ترین مکمل دنیای بدنسازی کراتین است. کراتین باعث افزایش قدرت خروجی از عضلات شما می‌شود. شما می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری را جا به جا کنید و مدت زمان بیشتری را به تمرین بپردازید. در طول زمان با بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر از حد معمول شما به افزایش اندازه عضلانی خواهید رسید.

محبو‌ب‌ترین کراتین نوع پودری مونوهیدرات آن است. این نوع از کراتین را با یک نوشیدنی شیرین مثل آب‌‌میوه مخلوط و میل کنید. به این صورت کراتین بیشتری را جذب خواهید کرد.

هرچه کراتین بیشتری جذب شود انرژی بیشتری نیز خواهید داشت. کراتین در عضلات همراه با آب ذخیره می‌شود. همین آب اضافی باعث افزایش اندازه سلول‌های عضلانی می‌شود. این آب درون عضله‌ای با آب اضافی که شما زیر پوست خود دارید فرق می‌کند. این آب باعث خواهند شد تا عضلات شما پرتر به نظر برسند.

اگر شما مصرف کراتین را بعد از چند ماه ترک کنید این وزن اضافی را از دست نخواهید داد چرا که عضله بدست آورده‌اید.

در ابتدا شما کراتین را برای ۵-۶ روز در بدن بارگیری می‌کنید. در طول این مدت افزایش وزن را تجربه خواهید کرد. در ادامه هر روز به مقدار کمتری کراتین را دریافت کنید این کار را برای ۳-۴ ماه ادامه بدهید. یادتان باشد در مصرف هر مکملی باید یک دوره‌هایی برای وقفه در نظر بگیرید تا اثر مکمل را از دست ندهید.

 

۲٫ گلوتامین

۲. گلوتامین

 

در طول تمرینات پرفشار بدن شما برای حفظ عملکرد خود روی گلوتامین حساب ویژه‌ای باز می‌کند. توصیه می‌شود روزانه ۱۵ گرم مصرف شود. تمرینات پر از استرس روی سیستم ایمنی بدن تاثیر خود را خواهد گذاشت. نسبت به کراتین مکمل گران‌تری است اما اهمیتش کمتر از کراتین نیست.

 

۳٫ روغن ماهی و اسید‌های چرب ضروری

۴. روغن ماهی و اسید‌های چرب ضروری

 

امگا ۳ سال‌هاست که به عنوان یک مکمل مهم مطرح است و خیلی از محصولات ادعا می‌کنند که حاوی امگا ۳ هستند.

منافع امگا ۳ شامل: کاهش التهاب در بدن، کنترل میزان چربی بدن و کاهش دردهای عضلانی است.

از طرف دیگر باعث کاهش کلسترول خون می‌شود که نتیجه می‌شود کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، سرطان و افسردگی.

نگران این نباشید که با مصرف امگا ۳ میزان چربی شما بالاتر می‌رود این نوع چربی‌ها شما را چاق نمی‌کنند. این نوع چربی‌ها برای تنظیم سطح هورمون‌های بدن ضروری هستند.

منابع دریافت چربی خود را از روغن نارگیل، روغن بذر کتان، زیتون و … قرار بدهید.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 296 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها