امروز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها
  • اموزش بدنسازی
  • 25 views
  • دیدگاه‌ها برای اثرات گلوتامین در بدن بسته هستند

اثرات گلوتامین در بدن

سایت بدنسازی این مکمل و اثرات گلوتامین در بدن را که  تمایل به شکل ۵G یا با دوزهای بالاتر به سبب آمونیاک بیش از حد استفاده از آن در سرم توصیه می شود. با توجه به عدم کارایی نسبی مکمل گلوتامین برای افزایش توده عضلانی، دوز مطلوب و مشخصی برای آن موجود نیست. اما به دلایل بهداشتی روده باید دوز مناسب از دکتر متخصص دریافت شود.

شواهد محدود نشان می دهد که ۵۰-۶۰g برای یک دوره چند هفته با عوارض جانبی قابل توجهی همراه است. دوز در حدود ۰٫۷۵ گرم برای هر کیلو از وزن بدن سبب افزایش سطح آمونیاک پلاسما شده که بالاتر از حد ایمنی می باشد و خطرناک است.

مراقبت ها و هشدارها در مصرف گلوتامین

در استفاده از گلوتامین به هشدارهای زیر توجه داشته باشید:

  1. کودکان و نوجوانان: در سن ۳ تا ۱۸ سال نباید بیشتر از ۰٫۷ گرم در ازای هر کیلوگرم در هر روز، مصرف کنند.
  2. دوران بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی در مورد استفاده از گلوتامین در دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست. بهتر است این افراد از این مکمل استفاده نکنند.
  3. سیروز: گلوتامین می تواند این وضعیت را بدتر کند. افراد مبتلا به سیروز باید از مصرف این مکمل اجتناب کنند.
  4. بیماری شدید کبدی (انسفالوپاتی کبدی): گلوتامین می تواند این وضعیت را بدتر کند. از آن استفاده نکنید.
  5. مانیا (اختلال روانی): اجتناب از استفاده به علت امکان بروز برخی از تغییرات ذهنی در این افراد.
  6. تشنج: ممکن است احتمال تشنج در برخی از افراد را افزایش دهد.

ورزشکاران اکثر رشته ها بخصوص بدنسازی میتوانند از گلوتامین بهره های بسیاری ببرند شامل :

-باعث تعادل ازت در بدن ورزشکار می شود که در نتیجه در ساخت عضلات بسیار موثر است .
– باعث افزایش حجم عضلانی می شود .
– حاوی مواد مفید در خاصیت ضد کاتابولیکی و از هم پاشیدگی عضلانی است
– بهبود سیستم ایمنی بدن
– بهبود سیستم گوارشی
– افزایش قدرت سرعت استقامت
– مناسب برای کلیه ورزشکاران دوچرخه سواران بدنسازان قایقرانان دو میدانی شنا و….
– تقویت کارکرد طبیعی روده و معده
– افزایش سنتز پروتئین و تقویت عضله سازی در بدن
– تعادل مثبت نیتروژنی
– بهبود فعالیت مغزی
– جلوگیری از آسیب دیدگی عضلات ورزشکاران در اثر تمرینات سخت وطاقت فرسا
– مفید در ریکاوری ورزشی

 

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 311 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها برای این مطلب بسته شده است.

Sorry, the comment form is closed at this time.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها