فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

ورزش بدن سازی | سایت بدنسازی

برنامه تمرینی بدنسازی

چگونه بدنی سالم داشته باشیم؟

1 min read
چگونه بدنی سالم داشته باشیم؟

چگونه بدنی سالم داشته باشیم؟

چگونه بدنی سالم داشته باشیم؟

چگونه بدنی سالم داشته باشیم؟

 

سالم‌خوری تنها مختص آنهایی که اضافه‌وزن دارند و درگیر چاقی و بدنسازی هستند، نمی‌شود. برای داشتن زندگی بهتر با کیفیت بالاتر، همه باید به سمت سالم‌خوری پیش بروند. رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مواد غذایی لازم برای بهتر کار کردن بدن است.

 

 

میوه‌های تازه: میوه‌ها علاوه بر این‌که فایده زیادی برای بدن دارند، جزو تنقلات خوشمزه هم هستند. سعی کنید همیشه میو‌ه‌های فصل را بخورید، چون تازه‌اند و فایده بیشتری دارند.

 

 

سبزیجات تازه: سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت سبزیجاتی که برگ تیره‌ دارند (مثل اسفناج، کلم‌پیچ، لوبیا سبز، کلم بروکلی، کولارد سبز و برگ چغندر) مغذی‌تر هستند و در هر وعده‌ غذایی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

 

غلات کامل: امروزه آرد سفید بیشتر از فرآورده‌های هر غلات دیگری مورد استفاده است. متاسفانه آرد سفید تصفیه شده ارزش غذایی زیادی ندارد، چون طی فرآیند تصفیه‌سازی پوستِ دانه‌ها جدا می‌شود و این در حالی است که این قسمت بیشترین ارزش غذایی را دارد، بنابراین بهتر است به‌جای آرد سفید از غلات سبوس‌دار استفاده کنید.

 

 

پروتیین‌: گوشت و لوبیا منبع اصلی پروتیین هستند. پروتیین ماده‌ای ضروری برای رشد مغز و عضلات است. از گزینه‌های خوب برای دریافت پروتیین می‌توان به گوشت‌های کم‌چربی مثل مرغ و ماهی اشاره کرد. برای کم کردن میزان چربی و کلسترول گوشت، می‌توانید پوست و چربی‌های آن را جدا کنید.  از منابع دیگر پروتیین می‌توان به فیبر، عدس، لوبیا، نخود فرنگی، بادام، دانه‌های آفتابگردان و گردو اشاره کرد. محصولات مبتنی بر سویا هم منابع خوبی برای پروتیین و جایگزین‌های سالمی برای گوشت هستند.

 

 

لبنیات: محصولات لبنی حاوی کلسیم، ویتامین D و مواد مغذی و حیاتی دیگری هستند. البته این محصولات چربی زیادی هم دارند، بمحصولات حاوی شیر گیاهی، مثل موادی که از سویا، تخم کتان و بادام تهیه می‌شوند هم جایگزینی عالی برای محصولات لبنی گاوی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید