تاثیر فناوری در وضعیت المان های شهری مدرن

برای اینکه بتوانیم نور یک فضای بزرگ را تامین نماییم باید حتما از وسایلی استفاده نماییم که نور دلخواه و مورد نظر ما را تامین نماید به همین خاطر باید از پروژکتورها استفاده کنیم. اما همین مورد برای رفع نیاز ما کافی نیست و باید از پروژکتوری استفاده کنیم که بتواند در کنار اینکه نیاز ما را رفع سازد دارای ویژگی های خاصی باشد.

پروژکتورهای ال ای دی تا اندازه ای با چراغ های کم مصرف، فلورسنت ها و … فرق بسیار زیادی دارد. دلیل محبوب بودن این پروژکتورهای LED مقیاس صرفه جویی چندین برابری آنان می باشد. پروژکتور های LED جایگزین بسیار مناسبی برای نورهای فلورسنت قدیمی و معمولی شده اند که نقطه ی عطفی بزرگی برای پروژکتورهای ال ای دی محسوب می شود. ما در این بخش از سری مقالات فناوری خانوم گل شما را با فناوری های جدید تلویزیون و پروژکتورهای LED در شهرها آشنا خواهیم نمود؛ همراه ما باشید.

این پروژکتورها یکی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های پردازش نور برای طراحی فضاهای بزرگ داخلی و بیرونی با در نظر گرفتن طراحی های مدرن حال حاضر می باشند. پنل های ال ای دی دارای حالت های نورپردازی بهتر و انعطاف پذیری در طراحی می باشند. میزان کیفیت نور در این پروژکتورها فوق بالاتر از حد انتظار می باشد. بهره گیری از مواد مناسب و مرغوب برای تولید پروژکتور LED سبب شده تا  میزان عمر طولانی همراه داشته باشند. از این رو بسیار با کیفیت و مقاوم تر هستند. به جرات در مورد پروژکتور های ال ای دی می توان گفت که این پروژکتورها در بازار حرف اول را در زمینه کیفیت پرورکتورهای ال ای دی میزنند.

یکی از مهم ترین دلایلی که این پروژکتور فروش بسیار بالایی در بازار دارد این است که استفاده از این پروژکتورها بسیار اقتصادی تر است و هزینه های تعمیر و نگهداری از آن را تا بسیار فراوانی را کم کرده است، تقاضا برای مصرف از پروژکتورهای ال ای دی را بسیار افزایش داده است. در صورتی که کاربرد این پروژکتورها فوق العاده گوناگون می باشد.

در حال حاضر صنایع، کارگاه های صنعتی و حرفه های بسیار فراوانی برای دریافت نور دلخواه خود از پروژکتورهای ال ای دی استفاده می نمایند که نیاز آنها را تاحد بسیار زیادی برطرف می سازد و به دلیل وجود ال ای دی در این پروژکتورهای نسبت طول عمر آنها بسیار بالاتر از پروژکتورهای معمولی لامپی خواهد بود و مهم تر از همه اشعه و گرمایی را مثل پروژکتورهای لامپی از خود تولید نمی کند که یکی از بهترین خصوصیات پروژکتورهای ال ای دی محسوب می شود.

مطلب اصلی که در مورد مبلمان شهری وجود دارد این است که مبلمان شهری در سطوح معابر و خیابان ها و محیط های  شهری ایجاد موقعیت های است که زبان گویای هویت مردم و ظاهر شهری مناسب و معقول، باشد. لازم بذکر است که ست ورزشی، آلاچیق، پایه های پرچم، سفره هفت سین، کفپوش و چمن مصنوعی و… نیز از دیگر المان های شهری محسوب می شوند که در جای جای شهرهای امروزی مشاهده می شوند.

مبلمان شهری به تنهایی دارای گونه های بسیار زیادی گوناگون و متنوعی می باشد که هر یک، از زمینه طراحی شهری، در سوی شخصیت شهر و نمای بصری آن قدم بر می دارد و نمایی از فرهنگ شهر می باشد، که از گونه های این مبلمان می توان به نیمکت ها، ایستگاه های اتوبوس، سطل های زباله، تابلوهای روان و تابلوهای آگهی، پروژکتورهای ال ای دی  و … اشاره نمود، که خصوصیات خاص هر یک  از این مبلمان ها نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد، چرا که با طراحی به جا و مناسب هر یک از آنها با درنظر گرفتن به ویژگی ها و نحوه موقعیت یابی مناسب، این توانایی را دارند که در جهت برطرف کردن نیاز شهروندان و تلقین شخصیت و هویت شهری آنها نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.

منبع:

http://khanomgol.ir

 

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید