فروش باتری ماشین پژو 405

عموماً کمپانیهای خودروسازی در دنیا سیستم برق ماشین و محل قرارگیری باتری ماشین را به گونه ای طراحی می کنند که طیف گسترده ای از انواع باتریها به لحاظ ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) و ظرفیت (آمپر-ساعت) برای یک خودرو قابل استفاده باشد. هر چند ممکن است در این خصوص بتوان استثنائاتی برشمرد و خودروهایی وجود داشته باشند که صرفاً یک نوع خاص از باتری برای آنها قابل استفاده باشد اما رویه عمومی خودروسازان مبتنی بر قابلیت استفاده از باتریهای با ابعاد و ظرفیتهای مختلف برای خودروهای تولیدی می باشد. این موضوع، مزیت استفاده از باتری دلخواه و مناسب توسط مشتری را به همراه دارد. همچنین باعث ایجاد رقابت در بین کمپانیهای تولید باتری خواهد شد. قاعدتاً رقابت بین تولیدکنندگان باعث بهبود کیفی محصولات و مناسب بودن قیمت باتری می شود. این موضوع نیز در نهایت، نفع مشتریان را به همراه خواهد داشت.

خوشبختانه در محصولات ایران خودرو، محدوده متنوعی از باتریها با ابعاد و ظرفیتهای (آمپر-ساعت) مختلف قابل استفاده است.

جانمایی باتری پژو 405

باتری 405 (شکل ذیل) در سمت راست داخل موتور قرار گرفته است. قطب مثبت عقبتر و قطب منفی (اتصال بدنه) جلوتر واقع شده است. تشخیص قطبهای مثبت و منفی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اتصال معکوس قطبها علاوه بر آسیب سیستم برق و سیم کشی خودرو می تواند باعث حادثه و یا حتی آتش سوزی شود.

باتری فابریک پژو 405

شرکت ایران خودرو برای پژو 405 از باتری اسیدی (آبی) 66 آمپر استفاده می نماید. باتریهای 66 آمپر استفاده زیادی در بازار ندارند. به عبارتی این باتری از نظر سایز و ظرفیت، یک نوع خاص از باتری بوده که صرفاً بر اساس سفارش کارخانه و برای مصرف داخلی آن تولید شده است. لذا شما پس از پایان عمر باتری فابریک کارخانه ای پژو 405، ناگزیرید از انواع دیگر باتری استفاده نمایید.

قابل ذکر است که تولید کنندگان باتری به دلیل استقبال مشتریان، عمدتاً باتریهای اتمی (خشک) روانه بازار می کنند.

انواع باتریهای مناسب برای پژو 405

صاحبان پژو 405 در صورت خرابی و یا پایان عمر باتری ماشین خود می توانند برای تعویض باتری 405 از باتری اتمی (خشک) با قالب بزرگ و با ظرفیتهای 66 یا 74 آمپر-ساعت استفاده نمایند.

باتریهای 74 آمپر کره ای معمولاً حدود ۳ سال روی این خودرو طول عمر دارند.

البته باتریهای ایرانیِ با کیفیت نیز بر روی این خودرو عمر قابل قبولی خواهند داشت.

برای اطلاع از انواع برندهای موجود و قیمت باتری 405 کافیست با 67 422 021 تماس بگیرید.

گرمای تولید شده توسط موتور خودرو اولین عامل فشار روی باتری و کاهش طول عمر باتری ماشین می باشد. به همین جهت خودروسازان در برخی خودروها با تعبیه هواکش روی باتری (مانند شکل زیر) سعی نموده تا حرارت محیطی باتری را کاهش دهند که این موضوع به طرز محسوسی در افزایش عمر باتری مؤثر است. برخی خودروسازان نیز (مانند پژو 405) از یک عدد کاور ابری برای عایق کردن باتری فابریکی استفاده می نمایند. معمولاً این کاورها به علت کیفیت نامرغوب، به تدریج بر اثر حرارت موتور خشک شده و هنگام تعویض باتری پاره گشته و غیر قابل استفاده خواهند شد. البته این کاورها تأثیر چندانی در کاهش حرارت و افزایش عمر باتری نداشته و اکثر ماشینها نیز فاقد این کاور ابری می باشند. لذا در صورت پاره شدن کاور هنگام تعویض باتری، نگران موضوع نباشید.

نکته در مورد فروش باتری 405

زمانی که عمر باتری پژو 405 به اتمام می رسد ممکن است برخی اختلالات در عملکرد خودرو مشاهده نمایید.

مثلاً برف پاک کن ناگهان شروع به کار می کند بدون اینکه شما مقصر باشید! در صورت وقوع این قبیل اختلالات اصلاً نگران نباشید چون ماشین شما نیاز به یک منبع انرژی جدید دارد! فقط کافیست با 67 422 021 تماس بگیرید. کارشناسان امداد باتری در اسرع وقت مشکل شما و خودروی شما را مرتفع خواهند نمود.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید