تمرین در باشگاه اسطوره ها
ددلیفت به سبک کلاسیک

 

تمرین در باشگاه اسطوره ها عنوان صفحه ای است که از این پس در رزم شاهد آن خواهید بود . در اولین گام به سراغ فرانکو کلمبو. قهرمان المپیا در سال های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۱ رفتیم . مردی که به تازگی ۷۲ سالگی اش را جشن گرفته است . اولین تمرین در باشگاه اسطوره ها به حرکت ددلیفت اختصاص دارد.

بقیه در ادامه مطلب

شروع حرکت :
هدف : تقویت و پرورش عضلات چهارسر ، سرینی ، همسترینگ و کلیه عضلات پشت . ددلیفت با به کارگیری بیشتر عضلات بدن ، باعث ترشح هورمون رشد در بدن می شود .
اجرا : هالتر را روی زمین مقابل خودتان بگذارید زانو ها را خم کرده و هالتر را با هر دو دست بگیرید. جهت دست ها باید مخالف هم باشد . ( کف یک دست رو به بیرون و دیگری رو به داخل باشد .) پشت را صاف نگه داشته و نگاه تان رو به مقابل باشد . نشیمنگاه را مشابه حرکت اسکوات کمی پایین نگه دارید. هالتر را با دست بالا نکشید بلکه سعی کنید با فشار پاها به زمین ، آن را بلند کنید. زمانی که به حالت ایستاده در آمدید ، پشت را صاف و شانه ها کمی به سمت عقب حرکت دهید . به یاد داشته باشید که صاف نگه داشتن پشت در طول حرکت ، ضروری است. زیرا خم کردن پشت دیسک های بین مهره ها و همچنین عضلات فیله کمر را در معرض آسیب جدی قرار می دهد . گرچه فرانکو برای حرکت ددلیفتش از وزنه های بیش از حد سنگین استفاده می کرد اما شما برای شروع وزنه های سبک را انتخاب کرده و به تدریج به سنگینی آن بیفزایید .
پایان حرکت
در حالت ایستاده ، سینه را جلو و شانه ها را کمی عقب بدهید. سپس به آرامی و با کنترل ، عکس مسیر قبل را پایین بروید و پیش از انجام تکرار بعدی ، از قرار گرفتن هالتر روی زمین اطمینان حاصل کنید. در تمام طول حرکت سرتان را هم راستا با تنه نگه داشته و آن را پایین و یا زیادی بالا نگیرید .

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید