۳ غذایی که بدنسازان باید از آنها استفاده کند

غذاهای ک بدنسازان باید بخورند


bodybuilding-food

تک اندام : شما هم از چربی ها هراس دارید و به آنها به چشم یک دشمن نگاه می کنید، پس زمان آن فرارسیده که دیدگاه خود را به طور کلی عوض کنید و دوباره با این ماده مغذی مفید پیمان دوستی ببندید.

در این مقاله به معرفی ۳ ماده غذایی سرشار از پروتئین و چربی مفید می پردازیم که با لحاظ کردن آن ها در رژیم غذایی بی شک به موفقیت های چشمگیری دست خواهید یافت. اگر نظر شما با خواندن این چند سطر در مورد چربی ها تغییر کرده از شما دعوت می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

۱-تخم مرغ:

در طول تمام دوران بدنسازی از دیروز تا به امروز یکی از بهترین منابع پروتئینی قابل دسترس بوده است.این ماده غذایی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، را می توان در هر زمان و مکانی مصرف کرد. هر دوبخش سفیده و زرده تخم مرغ غنی از پروتئین می باشند،

اما سفیده تخم مرغ که به پروتئین آلبومین شهرت دارد از لحاظ گوارش بسیار سریع هضم می شوند.

زمانی که سفیده تخم مرغ را به همراه تخم مرغ مصرف می کنیم چربی های مفیدی که در زرده تخم مرغ وجود دارند باعث کند هضم شدن سفیده تخم مرغ شده و در زمان طولانی تری پروتئین را در اختیار بدن قرار می دهد.

یک زرده تخم مرغ حاوی ۶ گرم چربی (که نیمی از آن به صورت چربی های اشباع) می باشد.اما خوردن ۶ الی ۸ عدد زرده تخم مرغ نیز در طی روز کار عاقلانه ای نیست،چون با این کار شما چربی فراوانی را برای بدن مهیا کردید که در این شراط بدن ما مجبور به ذخیره این چربی ها در خود می شود. اما با استفاده از ۲ عدد زده تخم مرغ در کنار سفیده در طی روز می توانید از فواید عالی این منبع چربی مفید، در کنار پروتئین آن بهره بگیرید.

۲-گوشت قرمز:

یکی دیگر از منابع عالی، پروتیئن می باشد که از دیرباز مورد استفاده بشر قرار گرفته است.

بسیاری از بدنسازان در زمان کاهش کالری به منظور کاستن از چربی های انباشته شده در بدن از مصرف گوشت قرمز خوداری می کنند و بر این عقیده اند که چربی های موجود در گوشت قرمز مانع از دستیابی این افراد به اهدافشان می شود.

اما خبر بد برای این افراد این است که با حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن می شود که این امر یعنی از دست دادن عضالت با ارزشی که ماه ها برای کسب آن متحمل سختی های فروانی شده اند،

اما با گنجاندن گوشت قرمز در رژیم غذایی علاوه بر افزایش پروتئین دریافتی در طی روز می توان چربی های مفید را به بدن رساند و از افت سطح تستوسترون در بدن جلوگیری کرد. پس اگر شما تمرینات بدنسازی را به طور جدی دنبال می کنید توصیه ما به شما مصرف گوشت قرمز است، شما با پیروی از این امر می توانید شاهد رشد عضلات و کاهش چربی بدن باشید.

۳-ماهی قزل آلا:

ماهی قزل آلا منبع بسیارعالی از اسیدهای چرب امگا ۳،۶و۹ می باشد. این نوع از اسیدهای چرب به ما در افزایش ایمنی بدن،مبارزه با کلسترول بالا ، کاهش التهاب عضالت حاصل از تمرینات – در نتیجه بازیابی عضالت و رشد سریعتر به ما کمک می کنند. پس به اهمیت ماهی قزل آلا پی بردید و دانستید که این ماده غذایی دارای پروتئین با کیفیت بالا می باشد و افزودن آن به رژیم غذایی راهی به جزء ارتقا سالمتی و رشد عضالت برای بدن شما باقی نمی گذارد.

مترجم : داود جعفری

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید