۱۰ مکمل برتر عضله ساز جهان
این یک حقیقت انکار ناپذیر است که برای عضله سازی و حجیم شدن همه مواد غذایی مورد نیاز بدن باید تامین شود برای تامین ریز مغذی های مورد نیاز بدن علاوه بر مصرف وعده های غذایی متعدد در طول روز باید یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ترکیبی از کربوهیدرات ها و مقداری چربی های سالم نیز مصرف کنید که این به عهده مکمل های غذایی است در این مقاله قصد داریم برترین مکمل های حجم ساز را معرفی کنیم

بقیه در ادامه مطلب

ماشین عضله ساز بدن هر سه ساعت نیاز به شارژ با مواد غذایی دارد کالری های حاصل از کربوهیدرات ها و چربی ها با استراحت و ریکاوری مناسب محیط هورمونی ایده آل را فراهم می آورند

 

پس خودتان را به جریان بیاندازید هورمون ها را بهینه سازی کنید و هوشمندانه تمرین کنید تا به مبحث مکمل ها برسیم
زمانی که می خواهیم از مکمل ها برای حجیم سازی عضلات استفاده کنیم به ترکیبی از آنها نیاز داریم اما هوشمندانه ترین ترکیب مکملی برای عضله سازی موثر چیست ؟
چرا در دوره حجم به چربی سوز نیاز داریم ؟ چرا باید دو نوع مکمل با عملکرد مشابه مصرف کنیم ؟
باید محصولاتی با کیفیت تهیه کنیم که واقعا تاثیر گذار باشد حتی اگر نوعی از مکمل که از نظر علمی کاملا مورد تایید است را از برندی غیر معتبر انتخاب نمایید به جای نتیجه مثبت ممکن است دچار مسمومیت شوید پس مکمل های زیر را با دقت وسواس انتخاب و مصرف کنید .

 

۱٫ پروتئین وی
وی ، پروتئین شیر است که با اسیدهای آمینه شاخه ای غنی شده و هضمی آسان و جذبی سریع دارد. یکی از این اسیدهای آمینه شاخه ای لوسین است که نقش مهمی در سنتز روتئین در بدن دارد و بعنوان روشن کننده موتور عضله سازی شناخته می شود. لوسین مسیر mTOR را فعال می کند. mTOR گامی کلیدی در آغاز فرایند عضله سازی است.
گرم به گرم پروتئین وی به دلیل غلظت بالای لوسین در آن، نسبت به سویا،کازئین و پروتئین غلات برتری دارد. اعتقاد بر این است که مصرف ۳ تا ۴ گرم لوسین در هر وعده غذایی که معادل ۳۰ تا ۴۰ گرم پروتئین وی است، به همراه تمرینات قدرتی سنگین، باعث افزایش حجم عضلات می شود. ترکیب پروتئین وی با با همان مقدار کربوهیدرات به دلیل وجود لوسین و افزایش سطح انسولین، mTOR را روشن می کند. در واقع وی مسیری است برای رسیدن به عضله سازی.

 

۲٫HMB
برای عضله سازی تنها به ساخت عضله نیاز ندارید بلکه باید از تخریب عضلات نیز جلوگیری کنید. تمرینات سنگین باعث از بین رفتن سلول های عضلانی می شود و سعی بر این است که با استراحت و ریکاوری مناسب از این واقعه جلوگیری شود تا مقدار عضله ساخته شده در بدن پس از تمرین بیش از مقدار عضله پیش از تمرین باشد.HMB یا بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات یکی از متابولیت های اسید آمینه لوسین است که از تخریب عضلات پس از تمرین جلوگیری می کند. به اعتقاد من ، مصرف ۳ گرم از این محصول برای ورزشکارانی که تمرینات سنگین دارند، ضروری است.HMB عضله سازی را تا ۷۰ درصد افزایش می دهد (این مقدار برای لوسین ۱۱۰ درصد است ) و تا ۵۷ درصد از تخریب عضلات جلوگیری می نماید. مطالعات جدید نشان می دهد HMB در فرم اسید آزادش بسیار سریع تر از فرم کلسیمی جذب بدن می شود.

 

۳٫ اسید فسفاتیدیک
اسید فسفاتیدیک یکی از اجزاء غشا سلولی است. انقباض عضله باعث ترشح آنزیم هایی می شود که اسید فسفاتیدیک را از غشای سلول های عضلانی جدا می کند و باعث افزایش آن داخل سلول شده که همین امر باعث روشن شدن mTOR در محیطی جدا از فاکتورهای رشد مانند IGF-1 و لوسین می شود، بنابراین گفته می شود فسفاتیدیک اسید با لوسین برای عضله سازی همکاری می کند.
در تحقیقی در محیط آزمایشگاهی اسید فسفاتیدیک های جدا شده از سلول های سویا mTOR را به شدت فعال می کرد. در آزمایشی روی دو گروه از ورزشکاران که گروهی روزانه ۷۵۰ میلی گرم اسید فسفاتیدیک مصرف می کردند و گروه دیگر جایگزین دارویی آن را، مشخص شد عملکرد و قدرت گروه اول افزایش پیدا کرده است و عضله خشک بیشتری ساخته اند از این رو این مکملی است که باید همراه پروتئین وی و HMB مصرف شود.

 

۴٫ کراتین
پروتئین وی، HMB و کراتین مکمل های قدرتمندی برای عضله سازی و حفظ عضلات هستند. این سه ترکیب می توانند مانع عملکرد بازدارنده رشد عضله معروف، میوستاتین، شوند.پیش از این نیز مشخص شده بود کراتین سطح میوستاتین را پایین می آورد و تستسترون را افزایش می دهد. با مصرف روزانه ۲۵ گرم کراتین در دوره بارگیری سطح تستسترون تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند. این میزان با مصرف ۵ گرم کراتین در روزهای پس از بارگیری به ۴۰ درصد می رسد.
کراتین یکی از موثرترین مکمل ها در بهبود عملکرد ورزشکاران است که تاکنون بیشترین تحقیقات بر روی آن انجام شده است. انواع مختلفی از کراتین در بازار موجود است اما به نظر می رسد کراتین مونوهیدرات محبوب ترین و کارامدترین نوع کراتین است.
کراتین مونوهیدرات را را باید در هفت روز بارگیری به میزان ۵ گرم در چهار وعده روزانه و در سایر روزها ۵ گرم در روز مصرف کرد.

 بتا آلانین

۵٫ بتا آلانین
تمرین شدید عضله ساز است. بنابراین باید به بدن کمک کرد تا توان عضله سازی اش را بالا ببرد. بتا آلانین مکملی است که به ورزشکار کمک می کند تا تمرینات شدیدتری انجام دهد بخصوص اگر با کراتین همراه شود. با مصرف بتا آلانین سطح کارنوزین در بدن بیش از زمانی که خود کارنوزین را استفاده کنید، افزایش پیدا می کند. کارنوزین اسید تجمع یافته در عضلات را خنثی می کند و به این ترتیب خستگی را به تاخیر انداخته و قدرت انقباضی تارهای عضلانی را افزایش می دهد. تحقیقات انجام شده نشان داده است مصرف بتا آلانین توان و قابلیت های افراد در تمرینات را بالا می برد و زمانی خستگی را به تاخیر می اندازد. این مکمل مقداری در افزایش حجم عضلات نیز موثر است. در یک مطالعه دانشگاهی مشخص شد مصرف ۲,۱ گرم بتا آلانین در روز به مدت شش هفته پس از یک دوره بارگیری با ۲,۳ گرم در روز سطح کارنوزین عضلات را تا ۵۰ درصد بالا می برد.

 سیترولین/ آرژنین

۶٫ سیترولین/ آرژنین
سیترولین در روده کوچک از گلوتامین یا نیتریک اکساید آزاد شده از آرژنین تولید می شود و آمونیوم و لاکتات را از خون خارج و و آنها را در کلیه ها به آرژنین تبدیل می کند. به همین دلیل سیترولین میزان آرژنین در خون را بالا برده و در پی آن NO افزایش پیدا می کند. مالات در سیترولین مالات ATP را زیاد کرده و نوعی مکمل انرژی زا نیز محسوب می شود.
تحقیقات نشان داد سیترولین مالات عملکرد ورزشی را بهبود بخشیده و دردهای عضلانی تاخیری را کاهش می دهد. در تحقیق روی بدنسازان حرفه ای مشخص شد مصرف سیترولین مالات ۶۰ دقیقه پیش از تمرین باعث افزایش تعداد تکرارها تا ناتوانی در حرکت های هاک اسکوات، پرس پا و جلو ران می شود. این ماده در بهبود ریکاوری نیز موثر است. بهترین راه برای کسب این ماده استفاده از گیاهانی مانند چغندر و سبزیجاتی با برگ سبز است.

۷٫ ملاتونین
مکمل پیش رو در واقع هورمون هستند. ملاتونین هورمونی است که در زمان خواب از غده صنوبری ترشح می شود. استفاده از ملاتونین باعث ایجاد خواب عمیق و راحت می شود. حتما می دانیم که برای ریکاوری بهتر عضلات پس از تمرینات سنگین و همچنین ترشح هورمون رشد، به خواب عمیق نیاز داریم.
تحقیقات نشان داده است که مصرف ۵ میلی گرم ملاتونین در روز ترشح هورمون رشد را افزایش می دهد. مصرف ملاتونین به همراه سایر آنتی اکسیدان ها در بعد از ظهر به عضله سازی کمک می کند. فراموش نکنید که خواب عمیق و ریکاوری خوب در روند عضله سازی در بدن بسیار تاثیرگزار و مهم است.

 

۸٫ ویتامینD
ویتامین D هورمونی است که مانند تستوسترون از کلسترول ساخته می شود. این ویتامین مانند استروئیدهای آنابولیک، گیرنده های هسته ای را فعال می کند. نقش مهم ویتامین D جذب کلسیم و استحکام ساختار استخوان هاست. به توصیه محققان مصرف این ویتامین برای افزایش قدرت عضلات به ویژه در سالمندان بسیار ضروری است. میزان ویتامین D در خون رابطه مستقیم با قابلیت انقباض، قدرت و ثبات سلول های عضلانی دارد. کمبود این ویتامین با مقاومت به انسولین و سایر بیماری های متابولیکی نیز مرتبط است. مصرف ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ IU از ویتامین D3 بطور روزانه باعث بهبود عملکرد لوسین و انسولین در فعال سازی فرایند عضله سازی در بدن می شود.

 

۹٫ چربی های آنابولیک
برخلاف تصور عامه مردم که مصرف چربی ها را بد می دانند ، دانشمندان معتقدند چربی ها ریزمغذی های ضروری برای بدن هستند. شاید دوری از مصرف روغن ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی باعث ایجاد این ترس در مردم شده است اما باید بدانیم چربی ها انواع مختلف و عملکردهای متفاوتی دارند. چربی های ترانس یا همان روغن های نباتی هیدروژنه به واقع سمی وخطرناک هستند و نباید مصرف شوند. پیش از این تصور می شد اسید آراسیدونیک برای سلامت مضر است اما اکنون می دانیم که این اسید چرب عملکردهای مهمی در بدن دارد مانند تولید واسطه های رشد عضلات.

 

۱۰٫ کافئین
کافئین جزء اصلی همه مکمل های پیش از تمرین است. این ماده خستگی را به تاخیر می اندازد.، تمرکز را افزایش می دهد و در تسریع روند ریکاوری نیز تاثیر مثبت دارد.
باز هم توصیه می کنیم مکمل هایتان را با دقت و هوشمندی انتخاب کنید . سراغ برندهای نامطمئن و ناشناخته نروید . فکر نکنید هرچه بیشتر مکمل استفاده کنید بهتر است.
لیستی که در اینجا به شما معرفی کردیم بهترین مکمل ها برای عضله سازی است. باز هم تحقیق کنید و سعی کنید به دنبال یافته های علمی جدید در این زمینه باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید