دانستنی های جالب و مفید در مورد بدنسازی

می توانید خواب اضافی را در برنامه تان بگنجانید

آمار دانشگاه میشیگان (آن آربر) نشان می دهد که اگر به برنامه روزانه تان یک ساعت خواب اضافه کنید ، احتمال دارد در مقایسه با زمانی که بیدار هستید ۶ درصد کمتر غذا بخورید ، بیشتر محتمل است که غذای سرپایی بخورید. اگر هر روز یک ساعت بیشتر بخوابید ، طی یک سال به طور بالقوه بیش از ۵/۶ کیلوگرم از چربی بدنتان را از دست می دهید.

 

شکم-گنده

بقیه در ادامه مطلب

باید مراقب شکمتان باشید

می دانیم داشتن شکم گنده هیکل خوش فرم را در پی ندارد ، همچنین بعداً در زندگی برای مغزتان خوب نیست. محققان در سازمان حفاظت از سلامتی کیزر پرمننت دریافته اند خطر ابتلا به زوال عقل افرادی در افرادی با پهنای سطح افقی شکمی ۲۵۰ سانتی متری (میزانی که شکم از کمر بیرون می زند – در حدود ۱۰۰ سانتی متر دور کمر است) در مقایسه با کسانی که دور کمر کوچکتری دارند تا دو برابر بیشتر است.

سیگار کشیدن را حتی شروع نکنید

طبق پژوهش انجام شده در نیوزیلند ، برخی از افراد می توانند تنها با یک سیگار به تنباکو اعتیاد پیدا کنند. محققان پزشکی دریافته اند که ۴۶ درصد از آنهایی که در ماه کمتر از یک سیگار می کشند ، اعلام کرده اند که خیلی کم می توانند تمایل خود به سیگار کشیدن را کنترل کنند. هر چه فردی بیشتر سیگار بکشد ، تمایل بیشتری پیدا می کند.

محققان دریافته اند افرادی با انواع ژن های اصلی (^ CYP2A) که نیکوتین را در کبد از بین می برند ، بیشتر احتمال دارد به دام سیگار کشیدن بیفتند. افرادی که دو نوع ژن ^ CYP2A دارند در مقایسه با آنهایی که فرم ژنی منظم دارند ، تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد که معتاد شوند. تنوع های ژنتیکی ، تجمع آنزیم های تجزیه کننده نیکوتین را در کبد کاهش می دهد. در نتیجه نیکوتین آهسته تر عمل آوری می شود و احساس لذت از سیگار کشیدن بیشتر دوام می یابد.

تقریباً سالانه پنج میلیون نفر از سیگار کشیدن می میرند. بهترین شیوه ترک سیگار : شروع نکردن برای اولین بار است.

چربی بدنتان را کاهش دهید

مصرف غذاهای خاصی می تواند بدن و سلامتی تان را تغییر دهد. پزشکان و متخصصین تغذیه برای کاهش وزن و طول عمر بیشتر رژیم یونانی را توصیه می کنند. فدون الکساندر لینگبرگ ، کارشناس ارشد ، نویسنده کتاب تغذیه به شیوه یونانی ، معتقد است میزان غذایی که می خورید به اندازه آنچه که می خورید در افزایش وزن و مشکلات مربوط به سلامتی تان نقش ندارد. باید از چربی های بد ، غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های گلیسمی بالا پرهیز کنید. برخی توصیه های برگرفته شده از کتاب وی برای لاغر شدن به شما کمک خواهد کرد.

« جهت جذب آنتی اکسیدان های قوی ، قند خون سالم و سطح انسولین مناسب میزان استفاده از سبزیجات بدون نشاسته ، حبوبات ، دانه ها ، آجیل های خام ، گیاهان ، ادویه ها و پروتئین کم چربی را که مصرف می کنید ، افزایش دهید. »

« برای اجتناب از قند خون و انسولین اضافی و ترشح بیش از حد هورمون استرس ، مصرف شکر و غلات تصفیه شده ، پاستا ، نان ، برنج و سیب زمینی ها را کاهش دهید. »

« روغن های ترانس را قدغن کنید و آنها را با روغن های غنی شده با امگا ۶ جایگزین کنید. مصرف امگا ۳ خود را افزایش دهید. »

نه تنها تمام غذاهای ذکر شده در بالا باید در رژیم غذایی تان باشند ، بلکه این موارد را نیز باید در رژیم  غذایی تان لحاظ کنید : آلبالو و گیلاس ، بادام ، گردو ، شکلات تلخ ، حبه های سیر ، دانه های سویا ، چای سبز ، نخود ، سبوس جو و ماهی قزل آلا.

از صحبت کردن با موبایل در ساعات قبل از خواب اجتناب کنید

طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی دترویت وین و محققان سوئدی ، صحبت کردن با تلفن نزدیک ساعت خواب  می تواند خواب عمیق را مختل کند. طبق نظر محققان تشعشعات سطح پایین موبایل ممکن است باعث اختلال در تولید ملاتونین شود که عامل خواب است یا ممکن است باعث تحریک نواحی دیگری از مغز گردد و موجب شود بیش از آنچه می خواهید در تختتان بیدار بمانید و دراز بکشید. شب ها موبایلتان را خاموش کنید و اگر ناگزیر به استفاده از تلفن هستید از تلفن ثابت استفاده کنید. علاوه بر خنک و تاریک نگه داشتن اتاق خواب و اعتماد به ساعت زنگ داری که دور از دسترس تان است ، با این شیوه می توانید خواب شبانه راحتی را تضمین کنید.

چرت زدن

چرت زدن به طور مرتب می تواند تا ۳۷ درصد احتمال مرگ به علت بیماری های قلبی را کاهش دهد.

تسکین دادن درد عضلانی

با استفاده از نمک اپسوم ، ماده معدنی تشکیل شده به طور طبیعی و معالجه اثبات شده برای درمان درد عضلانی ، هم زمان می توانید درد عضلانی را کاهش دهید ، میزان منیزیم را افزایش دهید و استرس را کم کنید. همچنین سطح منیزیم بدن تان را افزایش می دهد ، به تنظیم فعالیت بیش از ۳۲۵ آنزیم کمک می کند و در کارکردهای بدنی از جمله کنترل ماهیچه ای نقش اساسی بازی می کند. ماده معدنی التهاب را کم می کند و درد را تسکین می دهد ، این مزیتی هنگام مداوای ماهیچه های ملتهب پس از انجام تمرین بدنی شدید است.

غوطه ور شدن در حمام نمک – اپسوم (در وان خود دو فنجان نمک اپسوم را به آب گرم اضافه کنید) حداقل به مدت ۱۲ دقیقه سه بار در هفته شیوه ای بسیار موثر است تا بدن تان منیزیم مورد نیاز خود را جذب کند. همچنین شیوه ای آرام کننده برای رهایی از استرس های روزانه می باشد.

براساس پژوهش انجام شده در انگلیس اگر افراد قبل از عصرانه آدامس بجوند به طور متوسط کالری کمتری دریافت می کنند.

کشش برای استقامت

در دانشگاه یانگ بیریگام هاوایی پژوهشی انجام شد که در آن یک گروه کنترل و گروهی که سه بار در هفته به مدت ۱۰ هفته و هر بار ۴۰ دقیقه کشش ثابت را انجام می دادند با یکدیگر مقایسه شدند. پس از یک دوره ۱۰ روزه گروه کنترل از نظر انعطاف پذیری پیشرفت نکرده بود ؛ گرچه ، گروهی که کشش ثابت را انجام داده بود ، ۱۸ درصد پیشرفت کرده بود. از نظر کشش پا گروهی که کشش را تمرین کرده بودند توانشان تا بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

نتایج نشان می دهد که یک روال منظم کشش ثابت می تواند حتی بدون برنامه تمرین استقامت به بهبود توان ماهیچه ای ، قدرت و استقامت ماهیچه ای کمک کند. برای کسی که در حال بهبود از آسیبی است و مدتی نمی تواند وزنه بلند کند ، ولی تا حدی می تواند به طور منظم کشش را انجام دهد ، این خبر می تواند مهم باشد. برای هر گروه عمده ماهیچه ای یک کشش انجام دهید ، در پایان تمرین بدنی ، هر کشش باید ۲۰ – ۱۵ ثانیه نگه داشته شود.

مطالبی در مورد ماهیچه

۳۱ % بزرگسالان در آمریکا اوقات فراغت دارند و به طور مرتب فعالیت بدنی انجام می دهند.

ویتامین D برای سلامتی حیاتی است

تحقیقی که به تازگی در دانشگاه هاروارد (کمبریج ، کارشناسی ارشد) انجام گرفته است ، سطوح پایین ویتامین D را با مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا ، دیابت و چاقی مرتبط می داند. ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها کمک می کند. بالا بودن سطح ویتامین D در شرکت کنندگان در این پژوهش ، پایین بودن میزان خطر را در آنان به دنبال داشت.

این بدان معنا نیست که شما باید شروع به استفاده فزاینده از مکمل های ویتامین D کنید. مصرف بیش از حد ویتامین D مضر است. توصیه هایی که در حال حاضر از سوی موسسه پزشکی برای مصرف ویتامین D وجود دارد ، از این قرار است : روزانه ۲۰۰ واحد برای بچه ها و بزرگسالان و بالای ۵۰ سال ۴۰۰ تا ۶۰۰ واحد برای سالمندان.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید