امروز پنج شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

جدیدترین یافته های علم تمرین
قدرت و حجم در دوره استراحت
ورزشکاران به ندرت در تمام ماه های سال در شرایط آمادگی به سر می برند و معمولا پیش از مسابقات به شرایط آرمانی خود نزدیک می شوند . عملکرد عضلات به مجموعه شرایطی مانند نوع و اندازه فیبرهای عضلانی ، چگالی و کنترل عصبی عضلات بستگی دارد . انجام تمرینات قدرتی باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شود و با متوقف کردن آن ، این قدرت و حجم را از دست می دهید .

بقیه در ادامه مطلب

طبق یافته های اخیر محققان ، در فصل غیر آماده سازی ، ابتدا قدرت بیشینه را از دست می دهید و متعاقب آن ، بنا به سن ، جنسیت و سابقه ورزشی ، نیرو و توانتان را در این دوره از ظرفیت عضلات نیز کاسته خواهد شد .

قدرت و استقامت تداخلی با هم ندارند
یکی از اصول علم تمرین ، تمرین کردن بنا بر نیاز ورزشی افراد است. به عنوان مثال بدنسازان و وزنه بردارها نیازی ندارند هرهفته ۸۰ مایل بدوند. زیرا اهداف ورزشی آنها تناسبی با دویدن های طولانی مدت ندارد. این ورزشکاران تمریناتی را انجام می دهند که به حجم و قدرت عضلاتشان بیفزاید. درحالی که دونده های استقامت به تمریناتی نیاز دارند که میتوکندری سلول ها را افزایش دهد و ظرفیت انرژی زایی عضلات را بالا ببرد .
در یک مطالعه علمی مشخص شد رکاب زدن روی دوچرخه ثابت به مدت ۳۰ دقیقه تاثیری روی انجام تمرینات قدرتی با حجم و فشار بالا ندارد. با این حال تمرینات قدرتی ، باعث کاهش عملکرد استقامتی افراد می شود .
گرما و عملکرد ورزشی
در یک تحقیق روی فوتبالیست های نیمه حرفه ای مشخص شد مسابقه دادن در گرما و رطوبت بالا باعث افزایش دمای بدن پس از اتمام کار می شود اما تاثیری روی عملکرد و توانایی آنها پس از مسابقه و تخریب عضلات ندارد.
کشش ایستا پیش از تمرین ممنوع
سال های متمادی ورزشکاران پیش از شروع تمرینات و با مسابقه ، برای گرم کردن بدنشان از کشش های ایستا استفاده می کردند اما یافته های اخیر محققان نشان می دهد که انجام چنین کشش هایی پیش از شروع کار ، باعث کاهش قدرت و احتمالا افزایش خطر آسیب دیدگی می شود .
در وضعیت پایدار تمرین کنید
بسیاری از تمرینات قدرتی مخصوص میان تنه روی سطوح ناپایدار مانند توپ های بوسو و سوئیسی انجام می شود . اما بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که این سطوح ناپایدار تاثیری روی افزایش قدرت ندارند. انجام تمرینات در وضعیت پایدار باعث می شوند فرد توان استفاده از وزنه های سنگین تر را داشته باشد که در نتیجه منجر به افزایش قدرتش می شود.

 

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 296 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها