امروز شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

پروتئین کازئین ؛ مزایا، عوارض و نحوه مصرف آن چیست؟

به گزارش سایت بدنسازی مکمل کازیین یک پروتئین با جذب آهسته است که عموماً به عنوان مکمل روزانه،میشود آن را دریافت نمود.

این پروتئین اسیدآمینه‌های خود را به آهستگی آزاد می‌کند بنابراین مصرف آن قبل از خواب است، چرا که باعث ریکاوری و کاهش از کار افتادگی عضلات به هنگام خواب می‌شود.

انواع پروتئین کازئین

 

۱٫ کازئین میسلار Micellar casein

 

همان شکل معروف کازئین که هضم آهسته دارد.

 

۲٫ کازئین هیدرولیز شده Hydrolysate casein

 

شکلی از کازئین میباشد که از پیش هضم شده است و به سرعت جذب می‌شود.

“کازئین یک پروتئین مؤثر در عضله سازی میباشد.”

مزایای پروتئین کازئین

 

۱٫ خاصیت آنتی باکتریال و تقویت کننده سیستم ایمنی

در بعضی از مطالعات سلولی مشاهده شده است که این پروتئین می‌تواند اثرات ضد میکروبی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون را داشته باشد.

 

۲٫ تأثیر بر روی سطح‌ تری‌گلیسیرید

در یک مطالعه که بر روی ۱۰ نفر داوطلب دارای اضافه وزن انجام شده است شاهد کاهش سطح‌ تری‌گلیسیرید بوده‌اند.

 

۳٫ کاهش رادیکال آزاد

بعضی از پپتایدهای پودر کازئین می‌تواند اثر آنتی اکسیدانی داشته باشد و با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند.

 

۴٫ کاهش چربی

در یک مطالعه که در طی ۱۲ هفته انجام شده است، افرادی که این پروتئین را دریافت می‌کردند، ۳ برابر کاهش در چربی را نسب به افراد پلاسبو تجربه کرده‌اند.

عوارض مصرف پروتئین کازئین

  • نتایج مطالعات حاکی از این است که هیچ اثر منفی‌ای بر روی سلامتی شما ندارد. اما این پروتئین در افرادی که محدودیت مصرف پروتئین دارند مانند کسانی که به صورت دائم مبتلا به مشکلات کلیوی و کبدی‌ هستند، آسیب می‌رساند.
  • همچنین در دوران بارداری و شیردهی، مصرف آن حتماً باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.
  • اگر ۱ تا ۲ اسکوپ از پودر کازئین را در روز دریافت می‌کنید خیلی بعید است که دچار عوارض جانبی شوید.
  • بعضی از افراد به کازئین و یا لاکتوز موجود در آن حساسیت دارند که البته این موضوع را زمانی متوجه می‌شوند که مقادیر کمی از آن را مصرف می‌کنند.
  • در بعضی از افراد هم ممکن است سبب نفخ و یا علائم گوارشی شود.

نحوه استفاده از مکمل کازئین

 

اگر قبل یا بعد از گرم کردن می‌خواهید از پروتئین مصرف کنید بهتر است از پروتئین‌هایی استفاده کنید که سریعاً جذب می‌شود مانند کازئین هیدرولیز شده و یا پروتئین وی .

اغلب افرادی که از این مکمل استفاده می‌کنند، این مکمل را قبل از خواب استفاده می‌کنند.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 340 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها برای این مطلب بسته شده است.

Sorry, the comment form is closed at this time.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها