آذر ۴, ۱۳۹۹

ورزش بدن سازی | سایت بدنسازی

برنامه تمرینی بدنسازی

امگا۳ و فواید آن برای بدن چیست؟

1 min read

قرص امگا۳ و فواید آن برای بدن چیست؟

به گزارش سایت بدنسازی قرص امگا ۳ یکی از مکمل‌های مفید بوده که شامل اسید چرب امگا ۳ می‌باشد.اسیدهای چرب امگا ۳ از مواد ضروری برای بدن می‌باشد که بدن قادر به تولید آن نیست و باید از طریق مواد غذایی آن را بدست آورد.با مراجعه به ادامه مطلب میتوانید اطلاعات کامل از قرص امگا ۳ و فواید آن را مطالعه نمایید.

قرص امگا ۳ چیست؟

قرص امگا ۳ (Omega-3)حاوی اسید چرب امگا ۳ است. این ماده مغذی برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

منابع حاوی اسید چرب امگا ۳:

  • انواع ماهی: ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی
  • تخم کدو
  • کدو حلوائی
  • تخم کتان
  • گردو
  • انواع روغن: روغن‌ سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد
  • مواد غذایی غنی‌شده با امگا ۳: برخی از نان‌ها، آبمیوه‌ها، روغن‌ها و تخم‌ مرغ

علایم کمبود امگا ۳ در بدن

  • خستگی
  • خشکی پوست
  • مشکلات قلبی
  • فراموشی
  • افسردگی

جالب است بدانید اگر در سبد غذایی خانوار به ‌طور متوسط ۴-۳ بار در هفته و هر بار ۱۲۰-۸۰ گرم ماهی مصرف شود افراد به هیچ‌وجه نیازی به مصرف قرص امگا ۳ نخواهند داشت.

  •  موارد مصرف قرص امگا۳

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی
  • پیشگیری از خشکی و ریزش مو
  •  پیشگیری از آلزایمر
  •  پیشگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو
  •  ضدالتهاب برای بیماری‌هایی مثل آرتریت (ورم مفاصل)
  •  درمان میگرن و استرس
  •  کاهش عوارض شیمی درمانی

مقدار و نحوه مصرف قرص امگا ۳

مقدار مصرف روزانه امگا ۳ با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه می‌شود. مقدار مکمل مصرفی در دوز غیر درمانی یک گرم و در دوز درمانی ۳ گرم در روز است. بهتر است امگا ۳ را همراه با وعده غذای اصلی مصرف کرد زیرا به جذب بهتر آن کمک می‌کند. زنان بالاتر از ۱۴ سال روزانه ۱.۱ گرم امگا ۳ و مردان بالاتر از ۱۴ سال روزانه ۱.۶ گرم امگا ۳ نیاز دارند.

نکاتی که درباره مصرف قرص امگا۳ باید بدانید

  1. توصیه می‌شود افرادی که با مصرف این مکمل دچار ضعف می‌شوند آن را قبل از خواب مصرف کنند.
  2. مکمل امگا ۳ باید زیر نظر پزشک و بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص وضعیت اکسیداسیون بدن تجویز شود. چراکه مصرف خودسرانه آن عوارض دارد.
  3. مصرف مقادیر بالای امگا ۳ در دوران بارداری و یا شیردهی می‌تواند خطرساز باشد.
  4. امگا ۳ برای افرادی که فشار خون خیلی بالا و کنترل نشده دارند منع مصرف دارد.
  5. افراد با سیستم ایمنی ضعیف نباید مکمل امگا ۳ مصرف کنند.
  6. مصرف قرص امگا ۳ برای افراد دچار اختلالات خونی و افراد با فشار خون بالا و کنترل نشده مضر است.
  7. امگا ۳ به نور، حرارت و اكسیژن بسیار حساس می‌باشد و ممکن است در این شرایط فاسد شود.

  • امیدواریم مطالعه این مطلب مورد استفاده و مفید برای شما عزیزان باشد

سایت بدنسازی