۱۰ مکمل برای سلامت عمومی‌ بدن و افزایش طول عمر

اموزش بدنسازی

مکمل برای سلامت عمومی‌ بدن و افزایش طول عمرX تغذیه برای سلامت عمومی‌ بدن و افزایش طول عمرX غذاهای برای سلامت عمومی‌ بدن و افزایش طول عمر

۱۰ مکمل برای سلامت عمومی‌ بدن و افزایش طول عمر

در این مورد هم هزاران محصول وجود دارد اما در این مقاله ما انتخاب‌ها را برای شما محدود خواهیم کرد تا بتوانید روی مهم‌ ترین آنها که برای داشتن حسی خوب و عمری طولانی‌ موثر هستند تمرکز کنید.

بقیه در ادامه مطلب

۱) برخی‌ مواد معدنی در فرم (chelated)

اگر یک ورزشکار می‌باشید پس طبیعتا عرق زیادی می‌کنید و به احتمال زیاد دچار کمبود روی هستید که در کنار سلنیوم باعث حفظ سطح بالای تستوسترون و بهبود سیستم ایمنی بدن میشود.

اگر یک فرد مسن نیز باشید همچنین احتمال کمبود منیزیوم نیز در شما وجود دارد.منیزیوم خود به تنهایی وظیفه انجام بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی را در بدن بر عهده دارد که این فعالیت‌ها شامل کارکرد صحیح ماهیچه‌ها و اعصاب تا سنتز پروتئین میشود.

به همین صورت برخی‌ مواد معدنی خاص نظیر کرومیوم و وانادیوم نیز در حفظ سطح قند خون و انسولین کمک میکنند که در اهمیت این موارد می‌توان مطلب بسیار زیادی را بیان داشت.همین را بدانید که این مواد معدنی خاص معمولا در بدن کمتر از حد مورد نیاز هستند و ورزشکاران باید به هر طریقی آنها را دریافت کنید.مصرف این مواد معدنی ترجیحا در فرم (chelated) باشد.

۲) ویتامین دی ۳

اگر قادر هستید که روزانه ۱۵-۳۰ دقیقه زیر نور خورشید به شکل تقریبا برهنه و بدون ترس از ابتلا به سرطان پوست وقت صرف کنید پس میتوانید مصرف مکمل ویتامین دی ۳ را نادیده بگیرید.در غیر این صورت باید روزانه ۱۰۰۰-۲۰۰۰ واحد از این ویتامین به منظور بهبود ادراک و بهبود سیستم ایمنی بدن و استخوان‌ها مصرف کنید.همچنین مصرف ویتامین دی ۳ باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت میشود.

۳) کوآنزیم کیو ۱۰

کوآنزیم کیو ۱۰ به عنوان یک شبه ویتامین شناخته میشود که وجود آن در مقادیر اندک برای سلامت بدن حیاتی می‌باشد اما استفاده مکمل آن مگر در مواردی که لازم است حیاتی نمی‌باشد.در صورت نیاز ۹۰-۲۰۰ میلی گرم در روز همراه یک وعده غذائی مصرف شود.کوآنزیم کیو ۱۰ باعث کاهش پلاک‌ها در عروق خونی و تغذیه میتوکوندری سلول‌ها میشود.

۴) رسوراترول

رسوراترول در برابر استقامت سلول‌ها به جذب انسولین و بیماری قلبی از ما مراقبت می‌کند.همچنین یک ضد استروژن قدرتمند و مهار کننده آروماتاز نیز می‌باشد.در روز حدود ۱۸۰۰ میلی‌گرم از آن مصرف کنید.

۵) چریسانتمین (Cyandin 3-Glucoside)

این ماده باعث تنظیم یک آنزیم بسیار مهم به نام (AMPK) میشود.این آنزیم نه تنها نقش بسیار مهمی‌ در تعیین اینکه چقدر چاق باشید دارد بلکه تعیین کننده مدت زمان عمر شما نیز می‌باشد.قبل از وعده‌های غذایی ۲۴۰۰-۳۶۰۰ میلی‌گرم از آن مصرف کنید.

۶) اسید‌های چرب امگا ۳

ما در دنیایی زندگی‌ می‌کنیم که مقادیر زیادی امگا ۶ به بدن ما وارد میشود که این موضوع میتواند بسیار خطرناک باشد.

به شکل طبیعی و نرمال میزان امگا ۶ به امگا ۳ باید ۲ به ۱ یا ۳ به ۱ باشد اما به دلیل مصرف روز افزون فست فود ها، اسنک‌ها و مواد غذایی مضر و کم ارزش این نسبت اکنون به بیشتر از ۲۰ به ۱ نیز برای امگا ۶ می‌رسد.

 

نتیجه این امر فراگیر شدن التهابات در سراسر بدن می‌باشد و بهترین راه برای جلوگیری از آن کاهش میزان مصرف امگا ۶ و افزایش مصرف امگا ۳ می‌باشد.میتوانید تا ۱۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز از مکمل‌های روغن ماهی‌ با کیفیت استفاده کنید.

۷) اسید لینولییک مزدوج (CLA)

اسید لینولییک مزدوج یک اسید چرب می‌باشد که در مقادیر بالا در گوشت گاو وجود دارد.

از آنجایی که اکثر ما به اندازه کافی‌ از گوشت گاو استفاده نمی‌کنیم پس به احتمال زیاد دچار کمبود این اسید چرب بسیار مهم هستیم.تعداد زیادی از تحقیقات نیز نشان داده‌اند که این اسید چرب میتواند یک عامل بسیار قدرتمند در مبارزه با سرطان باشد.

همچنین میتواند باعث کمک به نرمال سازی فشار خون، مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی، مبارزه با پوکی استخوان، جلوگیری از التهابات و حتی بهبود شکل فیزیکی‌ بدن شود.روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم از آن مصرف کنید.محصولاتی که دارای دو ایزومر از (CLA) هستند بهترین محصولات هستند.

۸) کورکومین

کورکومین جزو آن دسته از مکمل‌هایی می‌باشد که گاهی‌ اوقات باور کردن تمام مزیت‌های آن سخت به نظر می‌رسد زیرا این مکمل همه کار انجام میدهد.کورکومین باعث بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش چربی‌ بدن، بهبود درد، از بین بردن چندین نوع از سلول‌های سرطانی، کاهش سطح استروژن و بسیاری دیگر از موارد میشود. ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز به منظور سلامت عمومی‌ بدن مصرف کنید.برای بهبود و کاهش درد به مقادیر بیشتری نیاز می‌باشد.از محصولی استفاده کنید که دارای تکنولوژی ای باشد که جذب این مکمل را در بدن آسان تر کند.

۹) مکمل (Superfood)

این محصول میتواند جایگزین مولتی‌ ویتامین باشد.این محصول فقط دارای ۱۸ نوع میوه و سبزیجات بسیار مغذی می‌باشد که به شکل خشک شده و ساییده شده در آمده است که بتوان به شکل پودر از آن استفاده کرد.مکمل (Superfood) دارای تمام مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌هایی هستند که مستقیما از خود میوه‌ها و سبزیجات حاصل میشود.در روز ۲ اسکوپ از این محصول را مصرف کنید.

۱۰) عصاره نخل اره ای (Saw Palmetto)

تحقیقات در جهت قدرت درمان (Saw Palmetto) روی پروستات قطعی‌ و کامل نمی‌باشد.ما مطمئن نیستیم که این ماده میتواند باعث بهبود علائم هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا کاهش سطح برخی‌ آنتی ژن‌های خاص پروستات شود.اما از این بابت مطمئن هستیم که این محصول میتواند باعث کاهش سطح دی هیدروتستوسترون و افزایش سطح تستوسترون شود.با توجه به این ویژگی‌‌ها میتوانیم این محصول را دارای مزایای زیادی در جهت سلامتی‌ بدانیم.اطمینان حاصل کنید محصولی که خریداری می‌کنید از روش (supercritical C02) ساخته شده باشد.در روز ۱۶۰-۳۲۰ میلی‌گرم از این مکمل استفاده کنید.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید