ورزشهایی برای بهبود جریان خون

کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر میباشد؟

به شدت توصیه می کنیم بدون ورزش و گرم کردن بدن خود ورزش نکنید و همچنین افرادی که قصد انجام ورزش سنگین را دارند باید از قبل و به تدریج آماده شوند.در این پست ما قصد داریم بدانیم که کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر میباشد؟ و سایت بدنسازی شما را به خواندن این مطلب مفید دعوت می نماید . برای خواندن به ادامه مطلب بروید.

کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر می باشد
کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر می باشد

کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر می باشد

پیاده روی سریع

چنانچه سال هاست که از نظر فیزیکی فعال نیستید با پیاده روی آهسته و فواصل زمانی کوتاه 5 دقیقه ای در صبح و شب آغاز کنید. چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید که مانع انجام ورزش های سنگین می گردد پیاده روی روزانه شیوه بسیار خوبی برای انجام قدری ورزش است. طبق مطالعات موجود، پیاده روی به مدت دو و نیم ساعت در هفته میتواند خطر حملۀ قلبی و سکته را به ميزان 30% کاهش دهد. برخی از متخصصین می گویند انجام 30 تا 60 دقیقه پیاده روی به مدت 5 بار در هفته حداکثر سلامتی را برای قلب شما به ارمغان می آورد.

کدام ورزش ها برای قلب و عروق موثر می باشد ؟

هروله دویدن( Jogging)

چنانچه آمادگی بدنی شما بیش از پیاده روی است قدم بعدی دویدن به حالت هروله است همراه با دویدن و راه رفتن می توانید 5 دقیقه ورزش های کششی انجام دهید. تحقیقات اخیر دانشگاه پزشکی استانفورد نشان داده است که دویدن منظم نه تنها برای قلب موثر است بلکه سبب تناسب اندام در اشخاص ورزش‌کار و فعال ماندن آن ها نسبت به اشخاص بی تحرک  می شود.

طناب بازي

اگر چه طناب بازي به نظر بچه گانه میرسد ولی حتماً علت مهمی وجود دارد که مشت زنان حرفه ای در تمرین های خود طناب بازی می کنند. طناب بازي روش بسیار خوبی برای حفظ تناسب اندام است. مطالعات گذشته نشان می دهد که این نوع فعالیت شدید، سبب تقویت استخوانها می گردد. طناب بازي برای 10 دقیقه حدود 200 کالری می سوزاند که معادل یک مایل یا 6/1 کیلومتر دویدن است.

 

دوچرخه سواری

شیوه ديگر برای افزودن ورزش به برنامۀ روزانه تان استفاده از دوچرخه بجای ماشین است. یک ساعت دوچرخه سواری تقریباً 650 کالری انرژی می سوزاند اما بهترین فایدۀ دوچرخه سواری بالا رفتن ضربان قلب بتدریج و در طول زمان است.

 

متخصصین معتقد هستند، حداقل 20 دقیقه دوچرخه سواری مساوی با یک جلسه ورزشی برای شما موثر است. غالباً انجام مستمر دیگر ورزش های هوازی سخت تر از دوچرخه سواری است به همین دلیل دوچرخه سواری به شما پیشنهاد می شود.

By 40sport