کدام نوع از چاقی ها خطرناک‌تر است

کدام نوع از چاقی ها خطرناک‌تر است تعریف علمی چاقی با تعریف کلی کاملاً متفاوت است. در تعریف علمی ، افرادی که چربی بدن آنها از مقدار مشخصی بالاتر است ، چاق محسوب می شوند.

بر اساس این تعریف ، ظاهر فرد بسیار متعادل به نظر می رسد ، اما هنگام بررسی ترکیب بدن ، محتوای چربی بدن او بالاتر از یک فرد عادی است. بنابراین ، این فرد چاق محسوب می شود.

به همین ترتیب ، وزن به تنهایی نمی تواند چاقی را تعیین کند. به عنوان مثال ، ورزشکاران حرفه ای دارای اضافه وزن هستند اما محتوای چربی کمی دارند و بنابراین نمی توان آنها را در زمره افراد چاق قرار داد.

چاقی عمومی

چاقی عمومی اصطلاحی است برای افرادی که در ناحیه خاصی از بدن خود چربی زیادی جمع نمی کنند و علی رغم درصد بالای چربی بدن تقریباً در کل بدن توزیع می شوند.

این افراد بیشتر از افراد عادی به بیماری های مزمن مبتلا می شوند.

چاقی سیبی شکل

این چاقی سیبی شکل بعد از یائسگی بیشتر در خانمها و آقایان دیده می شود. در چاقی سیب شکل ، کمر و شکم فرد بسیار بزرگتر از باسن او است.در چاقی سیبی شکل یا چاقی شکمی ، چربی در شکم جمع می شود و در کنار اندام های شکمی قرار دارد. این چربی برای افراد خطرناک است.

 

چاقی گلابی

این چاقی بیشتر در خانم ها دیده می شود. در چاقی گلابی شکل ، برخلاف چاقی شکمی ، دور مفصل ران فرد بسیار بیشتر از دور کمر است و تجمع چربی در قسمت پایین بدن بیشتر است.

برخی از این افراد دارای اضافه وزن و چاقی نیستند ، اما توزیع چربی در بدن مشکل است.

بیماران چاقی گلابی به راحتی می توانند حالت های بدن خود را تغییر دهند حتی با ورزش و رژیم ، وضعیت تناسب اندام آنها تغییر زیادی نخواهد کرد.

اگرچه تناسب اندام در این شکل از چاقی تغییری نمی کند ، اما در صورت اضافه وزن فرد ، اصولاً باید از رژیم غذایی که توسط متخصص تغذیه تجویز می شود ، برای کاهش وزن استفاده شود. رعایت عادات غذایی مناسب می تواند به بهبود چاقی این افراد کمک کند.

اگر این افراد دارای اضافه وزن یا چاقی باشند ، در معرض خطر بیماری های مزمن نیز قرار دارند ، اما خطر آنها از گروه دوم کمتر است.
چگونه می توانیم با چاقی مبارزه کنیم؟

به طور کلی ، تأکید می شود که در مورد هر نوع چاقی ، بهتر است برای تغییر وضعیت با یک متخصص تغذیه یا رژیم درمانی مشورت کنید.

By 40sport