نکاتی که در خرید آینه بغل خودرو باید به آن توجه کرد

نکاتی که در خرید آینه بغل خودرو باید به آن توجه کرد به شما کمک می‌کند در زمان تعمیر آینه بغل یا تعویض آن، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب این نکات راهنما شما خواهد بود.

آینه بغل خودرو یکی از حساس‌ترین قطعات آن است که در کنترل راننده بر محیط و دو طرف در هنگام رانندگی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگرچه نمونه‌های مدرن این قطعه جانبی ویژگی‌های بسیار حرفه‌ای دارد اما تنوع زیاد در آینه بغل باعث شده است که خرید این قطعه اندکی با چالش روبرو باشد. این قطعه جانبی چون در فضای بیرون از خودرو قرار داد ممکن است در هنگام تصادفات و یا برخورد با اشیا و دیگر خودروها آسیب ببیند. از این رو در هنگام تعمیر آینه بغل ممکن است مجبور شوید قطعه تازه‌ای را خریداری کنید. بنابراین در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی انواع آینه بغل نکاتی را در مورد خرید آن به شما معرفی کنیم.

انواع آینه بغل در خودرو

آینه بغل جزو آن دسته از قطعات خودرو است که نه تنها بسیار کاربردی است بلکه می‌تواند زیبایی خودرو را صد چندان کند. از این رو در آینه بغل کیا و آینه بغل هیوندای که جزو برندهای محبوب خودرو در جهان هستند شما می‌تواند ظرافت طراحی را به طور واضح مشاهده کنید. آینه بغل خودرو که جزو لوازم ایمنی آن نیز محسوب می‌شود در دو نوع آینه های مکانیکی و آینه‌های مدرن جای می‌گیرد.

  • آینه بغل مکانیکی دارای ساختار متحرک است و به صورت دستی تنظیم می‌شود و دو نوع دارد. در نوع اول شیشه آینه نسبت به قاب آن ثابت است و راننده باید با تغییر موقعیت قاب آینه آن را تنظیم کند. در نوع دوم شیشه آینه ثابت نیست و با تغییر زاویه شیشه، آینه تنظیم می‌شود.
  • در آینه بغل مدرن تنظیم آینه در موقعیت‌های مختلف به وسیله یک دکمه یا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و آینه مجهز به یک سنسور حساس است.

نکات مهم در انتخاب آینه بغل خودرو

با وجود تنوع آینه بغل در خودروها بهتر است نکات زیر را در هنگام خرید مورد توجه قرار دهید:

  • با توجه به مدل و سال تولید خودرو خود، آینه جانبی مناسب برای آن را انتخاب کنید.
  • به جنس قاب ، ویژگی‌های فیزیکی آینه و نوع آن دقت کنید. برای مثال دقت کنید که آیا آینه بغل مکانیکی یا مدرن برای خودرو شما مناسب است.
  • قیمت آینه بغل را از چند جا استعلام کنید تا بتوانید نمونه تازه یا استوک این قطعه جانبی را با قیمت مناسب خریداری کنید.
  • اگر آینه بغل مدرن خریداری می‌کنید حتما به نوع سنسور، سالم بودن سیستم گرمایش و خاصیت تاشو آن دقت کنید.
  • به کد فنی آینه بغل دقت کنید تا مطمئن شوید که جنس اصل و با کیفیت خریداری می‌کنید.
  • از سالم بودن آینه قبل از خرید اطمینان حاصل کنید. برای مثال حتما تست کنید که آینه شما به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. یا اگر از نوع مکانیکی است می‌توانید به آسانی آن را تنظیم کنید.

 

 

By 40sport