لباس استرج ورزشی چیست

لباس استرج ورزشی چیست

اکثر افرادی که در باشگاه ورزش می کنند به دنبال تی شرت های بدنسازی هستند تا سبک خود را بهتر نشان دهند. اگر هنوز می‌پرسید لباس ورزشی استرج چیست؟ بد نیست بدانید یکی از بهترین لباس ها برای باشگاه است.

پارچه استرج ورزشی چیست

پارچه های زیادی در بازار وجود دارد که برای دوخت لباس ورزشی استفاده می شود. یکی از بهترین پارچه هایی که ورزشکاران به آن توجه کرده اند پارچه اسپرت استرج است.

لباس استرج ورزشی چیست و پارچه استرج ورزشی چیست؟ پارچه اسپرت استرج نوعی پارچه مصنوعی است که با کشش دو طرفه و چهار طرفه به کمک الیاف کمان، الاستین و اسپندکس تولید می شود.

الیاف به کار رفته در این پارچه مقاومت لباس ورزشی را افزایش می دهد و ورزشکار را برای انجام کلیه فعالیت های ورزشی سنگین بدون درگیر شدن با لباس خود آسان می کند.

پارچه های استرج معمولا در دو دسته پارچه کش دو رو و پارچه کش چهار رو استرج تولید می شوند. پارچه هایی که به دلیل استحکام بیشتر دو رو هستند برای تولید انواع لباس ورزشی و دوخت مایو استفاده می شود.

پارچه استرج ورزشی چیست

لباس استرج ورزشی

لباس استرج ورزشی چیست؟ این یکی از سوالاتی است که ممکن است در هنگام تهیه لباس ورزشی برای افراد پیش بیاید. باید بدانید که لباس های استرج در دسته لباس های بسیار راحت قرار می گیرند که ورزشکاران می توانند در حین انجام حرکات کششی و انواع حرکات ورزشی از آن استفاده کنند.

لباس های ورزشی استرج حالت جذبی دارند و می توانند بدن ورزشکار را به خوبی نشان دهند و با داشتن حالت کششی آزادی عمل بیشتری به ورزشکار می دهند.

از لباس های آستین بلند استرج در فصل سرد سال استفاده می شود که در کنار بخاری های ورزشی برای لباس بدنسازی مناسب می باشد.

اما گاهی اوقات لباس های ورزشی استرج نیز به صورت تاپ طراحی و تولید می شوند که بیشتر برای مصارف داخلی و فصول گرم استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی های تی شرت اندامی بدنسازی

بدنسازی و تناسب اندام یکی از ورزش های پرطرفدار در ایران است که در حال حاضر اکثر افراد هم به صورت حرفه ای و هم به صورت سرگرمی به آن می پردازند. مهم نیست چقدر حرفه ای هستید. اما باید از لباس مناسب برای انجام حرکات مناسب استفاده کنید تا از بدن خود در حین لذت بردن از حرکات ورزشی محافظت کنید.

لباس بدنسازی باید ویژگی ها و ویژگی های خاصی داشته باشد تا ورزشکار در آن احساس راحتی کند و در حین تمرینات بدنسازی به بهترین نتیجه دلخواه برسد.

عوامل زیادی می تواند برمهم ترین ویژگی های تی شرت اندامی بدنسازی تأثیر بگذارد، از جمله جنسیت، سایز و کیفیت این لباس:

جنس تی شرت اندامی بدنسازی

برای تهیه تی شرت اندامی بدنسازی ممکن است که با متریال های مختلفی در بازار روبرو شوید اما باید در هنگام تهیه این لباس، توجه کنید که پارچه باید رطوبت گیر باشد. ترکیب الیاف مصنوعی و پنبه در کنار یکدیگر بهترین نوع جنس پارچه لباس ورزشی محسوب می گردد. زیرا ضمن جذب رطوبت و تبخیر آن، به دلیل قابلیت کشسانی شرایط حرکت بهتر و آسانتر را نیز فراهم می آورد.

ضد چروک بودن

به دلیل انجام دادن حرکات ورزشی زیاد، باید از لباس هایی استفاده شود که در حین انجام فعالیت ها چروک نگردد؛ زیراب ایجاد چروک بر روی البسه حس خوشایندی در فرد ایجاد نمی کند.

انتخاب متناسب با فصل

در زمستان و روزهای سرد بهتر است از تی شرت هایی با آستین بلند استفاده کنید که به اندازه کافی نفس می کشند و می توانند بدن را گرم کنند. اما در تابستان و روزهای گرم سال می توان از تی شرت های ورزشی مناسب و همچنین تی شرت های آستین کوتاه استفاده کرد.

دوخت لباس

مهمترین ویژگی های یک تیشرت بدنسازی با کیفیت و مرغوب مشخصات دوخت آن است. باید درز‌های دوخت به گونه ‌ای باشد که ساییدگی بر روی پوست ایجاد نکند؛ زیرا در حین حرکت های کششی و سخت به پوست آسیب می رساند.

رنگ لباس

رنگ جزء موارد بسیار مهم بوده که اغلب افراد بر اساس سلیقه، لباس ها را انتخاب می کنند. اما به دلیل اینکه در رشته بدنسازی تحرک زیاد بوده و تعریق نیز شدید است، انتخاب رنگ های تیره و به خصوص رنگ مشکی می تواند گزینه ایده آل تری باشد.

سایز بندی لباس

تعیین سایز یکی از مهم ترین مواردی است که هر بدنساز باید با توجه به حجم عضلات و اندام لباس مناسبی تهیه کند تا افراد ضمن در دست گرفتن عضلات در آن احساس راحتی کنند و تمامی حرکات خود را بدون فشار مضاعف انجام دهند.

لباس بدنسازی مناسب برای اندام های مختلف

لباس بدنسازی مناسب برای اندام های مختلف

معمولا بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام بیشتر روی بالاتنه کار می کنند و مجبورند لباس مخصوصی برای اندام خود تهیه کنند.

بسته به ژنتیک و نوع ورزش انتخابی، بدنسازان به چند گروه تقسیم می شوند که شناخت هر یک از این گروه ها به ایجاد لباس مناسب کمک کرده است.

در اینجا به معرفی لباس بدنسازی مناسب برای اندام های مختلف می پردازیم:

اندام های سیبی شکل: بهتر است افرادی که این اندام ها را دارند فکر کنند لباس های ورزشی بالاتنه کمی راحت تر هستند تا بتوانند بهترین حرکات مختلف را در فرم انجام دهند.

اندام ساعت شنی: این افراد معمولاً اندامی پر دارند و برای جذابتر به نظر رسیدن نیاز به پوشیدن لباس و شلوار جذاب دارند.

اندام مستطیلی: افرادی که این اندام را دارند بهتر است از لباس هایی با یقه بازتر استفاده کنند و همچنین رنگ های مختلفی را برای بلوز و شلوار انتخاب کنند.

اندام گلابی: این افراد برای ظاهر بهتر باید از رنگ های تیره در قسمت پایین تنه استفاده کنند و همچنین می توانند در قسمت بالاتنه از رنگ های روشن تر استفاده کنند.

گام های مهم برای خرید لباس مناسب بدنسازی

برای افرادی که به صورت حرفه ای در رشته بدنسازی فعالیت می کنند یا افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده اند و به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، مهم ترین مسئله انتخاب لباس مناسب است. ارائه لباس های زیبا، مطمئن و با کیفیت برای این افراد در هنگام خرید لباس بدنسازی مناسب اولویت دارد. زیرا توجه به این نکات شرایط ورزشی آنها را تسهیل می کند و از ایجاد ناراحتی های پوستی در استفاده طولانی مدت جلوگیری می کند.

گام های مهم برای خرید لباس مناسب بدنسازی به شرح زیر است.

در این قسمت می خواهیم مراحل مهم خرید لباس بدنسازی مناسب را به شما بگوییم تا بتوانید با توجه به این موارد خرید بهتری داشته باشید:

لباس های بدنسازی باید به گونه ای روی بدن قرار گیرد که حجم ورزش و حرکت را افزایش دهد.
سایز مناسب لباس ورزشی یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب شلوار و انتخاب روکش مناسب برای بالاتنه باید به آن توجه ویژه داشت.
لباس هایی را انتخاب کنید و بخرید که بعد از شستن کیفیت خود را از دست ندهند از نظر رنگ و بافت گشاد و ریلکس نیستند.
لباس ورزشی مناسب برای هر فصل تهیه کنید، زیرا در ورزش موثرتر است.
در انتخاب رنگ ها به ویژه دقت کنید. زیرا سفید و مشکی رنگ هایی هستند که باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند اما استفاده از رنگ های شاد نیز باعث ایجاد انرژی و جذابیت بیشتر افراد می شود.

By 40sport