سفر با قطار به شیراز

برای اینکه به شهر شیراز سفر کنید باید در مورد راه هایی که می توانید به این شهر سفر کنید اطلاعات کافی داشته باشید به همین خاطر باید در مورد راه های مناسب برای سفر با قطار به شهر شیراز صحبت خواهیم کرد به همین خاطر باید در مورد سفر به شیراز بیشتر بدانید.

روزانه تعداد کثیری از انسان ها از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفرهای بین شهری خود استفاده میکنند. این سفرها میتواند به قصد تفریح و یا کار و یا حتی برای درمان باشد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که کدام یک از وسایل حمل و نقل برای سفر مورد نظر ما مناسب تر است. مجله گردشگری جهان توریسم در اینجا با مقایسه دو راه مختلف سفر یکی با هواپیما و دیگری با اتوبوس را با یکدیگر مقایسه می کنیم و بستری را فراهم می سازیم.

هواپیما یا اتوبوس؟ سفر با کدام وسیله نقلیه را ترجیح  میدهید؟ دوست دارید در مسیر باشید یا هر چه سریعتر به مقصد خود برسید؟ شاید این ها را سوال های احمقانه ای بدانید و یا مقایسه ی بین هواپیما و اتوبوس برای سفر را شاید کاری بیهوده و عبث بدانید اما به هر حال در این مقاله سعی داریم تا این دو وسیله ی نقلیه را با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت این فرصت را در اختیار مسافران قرار دهیم تا انتخاب مناسبی برای سفر خود داشته باشند.

برای سفرهای خارجی باید از هواپیماها استفاده کرد و نمیتوان با اتوبوس به سفرهای خارج از کشور رفت. هم چنین پایانه های اتوبوس رانی بیشتر در داخل شهرها قرار دارند در حالیکه فرودگاه ها اغلب خارج از شهر قرار میگیرند بنابر این دتسرسی به مرکز شهر از طریق پایانه ها راحت تر از فرودگاه ها خواهد بود.

هر دو وسیله مشابه بوده و میتوان از طریق سایت های اینترنتی مانند مستربلیط و یا مراجعه حضوری به پایانه ها برای اتوبوس و فرودگاه ها برای هواپیما بلیط مورد نظر را تهیه کرد.

اگر برای سفرهای تابستانی یک بلیط قطار خریده اید و چمدان های خود را بسته اید و ذوق زده منتظر رسیدن لحظه موعود هستید. مثلا برای خرید بلیط قطار شیراز مشهد نمی توانید تا لحظه آخر صبر کنید و بعد اقدام به خرید بلیط کنید. بنابراین اگر قصد سفر با قطار دارید بهتر است زودتر برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. پیشنهاد ما خرید اینترنتی بلیط قطار است. چون هم سریع تر است هم راحت تر و مطمئن تر.

میتوان گفت وسیله ی نقلیه هواپیما نسبت به اتوبوس برتری کامل دارد و از لحاظ امکانات در طول سفر، در فرودگاه، از لحاظ سرعت در سفر و رسیدن به مقصد، راحتی در طول سفر بسیار بهتر از اتوبوس است. برای سفرهای طولانی برای سفر به مناطقی که خطوط زمینی ندارند و از لحاظ این که هواپیما دارای سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی است و هم چنین میان وعده و غذای بهتری نسبت به اتوبوس دارد برتری کامل دارد.

اما تنها نکته ای که سفر با هواپیما را برای هرکسی گزینه ی مناسبی نمیکند تنها گران بودن بلیط هواپیما است که به نسبت اتوبوس بسیار قیمت بالاتری دارد.

با توجه به مقصدی که دارید و با توجه به زمان در دسترس خود باید تصمیم بگیرید که در هزینه ها صرفه جویی کنید و یا در زمان خود.

حتما می گویید قطارها که رستوران و بوفه دارند و نیازی به اسنک نیست. درست است اما با خود چیزی همراه داشته باشید که اگر در طول سفر اینقدری گرسنه نبودید که به یک غذای کامل نیاز داشته باشید، بتوانید با خوردن اسنک خانگی خود، هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید و هم غذایی سالم و مطمئن نوش جان کرده باشید. معمولا بوفه ها در قطارها کمی گرانتر از بقیه فروشگاه ها هستند و این نکته برای یک فرد اقتصادی مثل من توجیه ندارد. اما اگر یک بلیط قطار شیراز قم داشته باشم حتما سری به بوفه قطار می زنم و دلی از نیمروی خوشمزه توی راهی در می آورم.

By 40sport