شکلات سیاه و افزایش چربی سوزی

آیا شکلات سیاه را می‌توان یک ماده غذایی برای بدن سازان به حساب آورد

همانند ورزشکاران سخت کوش و پر تلاش ما نیز دائما در جستجوی چیزی هستیم که سرعت افزایش قدرت و عضله‌ سازی یا سرعت چربی‌ سوزی ما را افزایش دهد.

اکنون زمان شاد شدن است.

زیرا آخرین چیزی که میتواند باعث رستگاری شما شود ممکن است در قالب شکلات بر شما ظاهر شود.

 

Is-Dark-Chocolate-a-Bodybuilding-Food

فواید شکلات تلخ

اموزش بدنسازی در ادامه مطلب

اپیکاتچین

مزایای حاصل از شکلات یا به طور مخصوص شکلات سیاه به دلیل وجود یک ترکیب فلاونول به نام اپیکاتچین می‌باشد.

اپیکاتچین یک ترکیب فیتوشیمیایی می‌باشد که به طور طبیعی در شکلات سیاه و کاکائو وجود دارد.

اپیکاتچین ممکن است بتواند از طریق مهار یک پروتئین موجود در عضلات به نام میوستاتین باعث افزایش عضله‌ سازی شود.

عملکرد اصلی‌ میوستاتین در بدن جلوگیری از افزایش رشد عضلات می‌باشد.میوستاتین از لحاظ عملکرد دقیقا برعکس یک پروتئین دیگر به نام فولیستاتین عمل می‌کند.

وفیظه فولیستاتین افزایش رشد عضلات می‌باشد.

اپیکاتچین ممکن است قادر به مهار میوستاتین و تقویت فولیستاتین باشد.

اپیکاتچین و سطح تستوسترون

در یک تحقیق که روی جوندگان صورت گرفته است مشخص شد که مصرف دوز‌های پایین روزانه از اپیکاتچین از طریق تحریک غده هیپوفیز باعث افزایش سطح سرم تستوسترون میشود.

غده هیپوفیز نیز باعث افزایش آزاد سازی هورمون‌های (GnRH) و (LH) میشود.

هورمون (LH) نیز در نهایت با تحریک بیضه‌ها باعث افزایش سطح تولید تستوسترون میشود.

اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که همین نتایج در انسان نیز تکرار شود اما به هر حال این نتایج کاملا جالب هستند و تحقیقات آینده چیز‌های بیشتری به ما نشان خواهند داد.

اپیکاتچین و اشتها

محققان در هلند دریافتند که اپیکاتچین میتواند باعث افزایش سطح هورمون سیری یعنی‌ گرلین شود که نتیجه آن‌ میتواند کاهش اشتها باشد.

این موضوع میتواند دلیلی‌ بر این باشد که چرا در شب مقداری کم از شکلات سیاه به منظور جلوگیری از تغذیه بیشتر مصرف میشود.

اپیکاتچین همچنین قادر به افزایش جریان خون می‌باشد که همین امر انتقال مواد غذایی به عضلات را آسان تر می‌کند و همچنین باعث افزایش سنتز هورمون بیضه میشود.

افزایش سطح نیتریک اکسید (گشاد کننده عروق که وظیفه بهبود جریان خون را دارد) همچنین باعث بهبود فشار خون میشود که همین امر باعث کاهش استرس روی قلب میشود.

دوز اپیکاتچین

یک تحقیق روی افراد میا‌‌نسال انجام شد که در آن این افراد از اپیکاتچین به میزان ۱ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن دو بار در روز استفاده میکردند.

تاثیرات آن امیدوار کننده بود اما مدت زمان تاثیر آن کوتاه بود.

نقل قول‌های حدیثی دیگر حاکی از این می‌باشد که افرادی که از دو برابر این دوز نیز استفاده کرده‌اند نتایج خوبی‌ را مشاهده کرده‌اند.اگر می‌خواهید تنها از شکلات سیاه استفاده کنید ۴۰-۵۰ گرم در روز میتواند نیاز شما را برآورده کند.

اطمینان حاصل کنید که محصولی که خریداری می‌کنید حداقل دارای ۷۰% کاکائو باشد در این صورت میزان اپیکاتچین آن نیز بیشتر می‌باشد.

اگرچه تحقیقات در این مورد هنوز سال‌ها کار دارد تا بتوان به شکل کامل و قاطع تاثیرات مثبت آن را بیان کرد اما کاکائو در حال حاضر نیز دارای مزایای زیادی می‌باشد از جمله غنی‌ از مواد معدنی مخصوصا منیزیوم، دارای چربی‌‌های اشباع سالم و تاثیرات مثبت روی سطح دوپامین.

 

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید