برای اسباب کشی از کجا شروع کنیم؟ 

پیشنهاد ما این است که از سخت ترین اتاق ها شروع کنید، بعضی اتاق ها، کار جمع آوری اسباب و اثاثیه آنها قدری سخت و دشوار است. به این منظور تا خسته نشده اید و انرژی شما در مراحل اسباب کشی تلف نشده و به مرحله ای نرسیدید که بگویید دیگر تمامش می کنم به هر قیمتی که شده، سعی کنید از اتاق هایی که کار سخت تری در آنها پیشرو دارید، شروع کنید. سعی کنید مرحله به مرحله به طرف راحت ترین اتاق ها بروید تا هر چه در زمان بسته بندی، بیشتر جلو می روید کار شما ساده تر شود و به سادگی از این مراحل بگذرید. به این ترتیب فشار کمتری هم به اعضای خانواده وارد شده و کار در هر مرحله دلپذیرتر و آسان تر می شود  که جزو اسباب کشی حرفه ای میباشد.

وسایل خود در اسباب کشی را پاکسازی کنید

بعد از تهیه کردن فهرست از لوازم و کارهایی که به آنها احتیاج دارید، نوبت به پاکسازی وسایل و لوازم می رسد. از تمام وسایل اضافه، قبل از بسته بندی کردن آنها خلاص شوید! نیازی نیست تا همه چیز را نگه دارید! کیسه زباله ای به دست بگیرید و در تمام خانه بچرخید و از شر تمام وسایلی که به آنها احتیاجی ندارید راحت شوید. چراغ قوه های خراب، اسباب بازی های شکسته، پازل هایی که تکه هایشان گم شده و هر آن چیزی که دیگر به دردتان نمی خورد. به این نکته هم دقت کنید که باید حواستان باشد که بعد از انجام این کار، هیچ وسیله ای ناقص نماند.

 

در اسباب کشی به کارتن ها دقت کنید

سعی کنید کارتن های مناسبی را برای وسایل خود تهیه کنید بیش از اندازه کوچک بودن و یا بزرگ بودن می تواند برای شما دردسر ساز باشد. برای تهیه کارتن از مغازه داران اطراف خود بخواهید یک یا چند عدد کارتن برای شما تهیه کنند و کنار بگذارند. همچنین اگر وسواس زیادی در انتخاب کارتن دارید و نمی خواهید این ومضوع را به سادگی حل کنید، می توانید انواع کارتن را از کارتن اسباب کشی ایزی پک خریداری کنید.

 

سعی کنید وسایل خود را با تناسب در کارتن ها قرار دهید به عبارتی کارتن ها را بیش از حد سنگین نکنید.

 

برای مثال بسته بندی لوستر، یکی از کارهایی است که چندان راحت نیست و احتمالا خودتان هم تا به الآن آن را تجربه کرده اید و میدانید کار هر کسی هم نیست. بنابراین در اوایل کار سعی کنید چنین کارهای سخت و زمان بری را که نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند را انجام دهید. همچنین جمع آوری شکستنی ها و وسایل حساس از جمله بشقاب ها، ظروف و لیوان ها کار سخت تر و زمان برتری است نسبت به جمع آوری کتاب و یا بالش و متکای اتاق خواب. با بخش بسته بندی اثاثیه منزل به همراه لیست قیمت بهینه میتوانید وسایل خود را به راحتی بسته بندی کنید.

ترفندهایی برای اسباب کشی آسان 

شاید به نظر عجیب بیاید که بتوانید در مدت زمان کمی یک اسباب کشی آسان کنید و به خانه جدیدتان نقل مکان کنید؛ اما افرادی هستند که با ترفندهایی برای اسباب کشی، در این زمینه رکود دارند و در کمتر از یک یا دو هفته جابجا شده‌اند.
اگر می‌خواهید اثاث کشی خوبی داشته باشید و وسایلتان آسیب نبیند، باید ترفندهایی را به کار ببرید.

 تهیه فهرست کارها

برای جلوگیری از سردرگم شدن، بهترین کار این است که لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. میتوانید برنامه ای زمان بندی شده برای بسته بندی کردن وسایل هم تدارک ببینید و تمام فشار اسباب کشی را در یک روز متحمل نشوید.

 

 

در اسباب کشی کمد خود را پاکسازی نمایید

شما می توانید به راحتی لباس های خود را از کمد درآورده و آنها را درون جعبه قرار داده یا از میله ای بیاویزید و یا به طریقی که در ذهن دارید. با این کار می توانید حمل و نقل و جا به جایی کمد لباس خود را آسان تر کنید.

اگر هم قفسه هایی از ژاکت، کت، کفش و لوازمی از این دست دارید نیز می توانید باز هم از جعبه هایی برای تفکیک و طبقه بندی وسایل خود استفاده کنید. اطمینان خاطر حاصل کنید که روی تک تک این جعبه ها اسم بخورد و همه آن ها مشخص شوند و هیچ چیزی از لیست شما از قلم نیوفتد.

نکته: این مرحله از کار شما با استفاده از یک جعبه خالی برای قرار دادن وسایل ریزی مانند دکمه های لباس، گیره و. . . که در کمد لباس هایتان قرار داشت، به آسانی به پایان خواهد رسید.

 

یک راهکار ویژه پیشنهاد ما به شما

با یک دوربین دیجیتالی از وسایل الکترونیکی عکس بگیرید تا بتوانید در خانه جدید بسرعت آنها را نصب کنید.
تا رسیدن روز اسباب کشی همه چیز را بسته بندی و کارتن کنید و در آمادگی کامل باشید. بسته بندی هیچ وسیله ای را برای دقیقه نود نگذارید.
برای راحتی در بسته بندی ظروف آشپزخانه بهترین کار استفاده از سلفون است و این وسیله می تواند ر بسیاری از زمینه ها شما را کمک کند. آنها را داخل سینی بگذارید و با سفلون بپیچید. به همین سادگی. بشقاب ها را بصورت عمودی در کارتن بچینید تا سالم بمانند. با این کار دستمال، حوله و لباس های بیشتری لازم خواهید داشت ولی در عوض احتمال شکستن آنها به صفر می رسد و امنیت وسایل حفظ می شوند. ایده عالی دیگر این است که آنها را افقی بچینید و بین آنها یونولیت بگذارید.

 

 

چک کردن نهایی را فراموش نکنید

می‌توانید بعد از تمام شدن کارها، یکم به خودتان استراحت بدهید. بعد هم با کمی پرسه زدن در خانه اطمینان حاصل کنید که چیزی را از قلم نینداخته باشید. اگر هم چیزی را پیدا کردید آنرا درون کارتن قرار دهید و روی آن برچسب مربوطه را سریعا بزنید. اسباب کشی آسان و مفید آن اسباب کشی است که بدون خطا و مشکل به اتمام برسد

 

By 40sport