اسرار ملیوس سارسف برای کسب موفقیت
– درنیمه های روز، انرژی من افت می کند واحساس ضعف می کنم، و متوجه شده ام که تمرینم تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ پاسخ توسط میلوس سارکف…

 

میلوس سارکف: با احتمال زیاد شما برای پشتیبانی از نیازهای بدنتان ، مقدار غذای کافی دریافت نمی کنید. البته، لازم است مقدار زیادی استراحت هم داشته باشید وزمانی را به آرامش یافتن بدن و رهایی از استرس های روزمره اختصاص دهید. اما یکی از متغییرهایی که تا حد زیادی در کنترل شماست ، برنامه غذایی تان است.

اموزش بدنسازی

ورزش بدن سازی

بقیه درادامه مطلب

ابتدا، باید غذای روزانه خود را بطور تقسیم شده در طول روز مصرف کنید، با تاکید بر وجود پروتئین در هر یک از وعده ها، سعی کنید در هر وعده حداقل ۳۰ گرم پروتئین میل کنید. پروتئین باعث تقویت احساس سیری در شما می شود، این کمک خواهد کرد به تنظیم سطوح قند خون که اغلب هم عدم تنظیم قند خون متهم اصلی در بروز مشکلی است که به آن اشاره کردید.
اگر شما به نقطه ای رسیدید که حس کردید اصلا توان کافی برای ادامه تمرین ندارید، لازم است منبع انرژی سریعی مصرف کنید. بسیاری از افراد ممکن است به شما بگویند که در چنین حالتی باید کربوهیدرات مصرف کنید، اما من توصیه می کنم که یک نوشیدنی پروتئینی یا غذای سبک مصرف کنید. این به تنظیم قند خون و سطح آمینواسیدها کمک می کند. وقتی شما در مورد هر یک از اینها دچار کمبود باشید، شاید عوارضی چون سرگیجه، عرق سرد، عدم توانایی بر تمرکز، خواب آلودگی و یا خستگی سراغتان بیاید. در چنین حالتی در اختیار گذاشتن پروتئین مناسب برای بدن می تواند با این مسئله مقابله کند. هر چه زودتر بتوانید این کار را انجام دهید بهتر است.
وقتی یک نوشیدنی پروتئینی مصرف می کنید، آمینواسیدهای اضافی به گلوکز تبدیل می شوند و منبع سوخت طولانی مدتی را در اختیارتان می گذارند.
آمینواسیدها همچنین اجزای سازنده از مواد شیمیایی مختلف در بدن شما بشمار می آیند که برای بسیاری از اعمال حیاتی بدن مورد نیازند و در طول تمرین هم باید در سطح مشخصی در بدن وجود داشته باشند تا بتوانید با کارایی بالایی تمرین خود را انجام دهید. با مصرف پروتئین تند هضم و کربوهیدراتی کند هضم، قند خون شما به خوبی تثبیت می شود، بدون اینکه دچار افت و خیز شدید انسولین و احساس سستی در پی آن شوید، مثل ازمانی که از وعده ای حاوی کربوهیدرات بالا استفاده می کنید.
من نوشیدن یک وعده پروتئین وی را توصیه می کنم (تا ۵۰ گرم وی). می توانید از انواع خالص یا همرا کربوهیدرات استفاده کنید (بسته به کل کالری مورد نیاز بدنتان). کمی پیش از تمرین، روی مکمل پروتئینی همراه کربوهیدرات تاکید کنید، در کنار پروتئین خود کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.
• نوشیدن چای سبز نه تنها بخشی از مایعات بدن را تامین می کند، بلکه حاوی مقادیر زیادی مواد آنتی اکسیدان است. بدنسازان می توانند از چای سبز بعنوان یک نوشیدنی ارزشمند در طول روز استفاده کنند.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید