وزنه برداری زنان

ماهیچه ها می توانند عملکردهای شگفت انگیزی را در بدن انسان انجام دهند. آنها به طور متناوب در روند انجام همه حرکات ، از نشستن ، ایستادن تا رقصیدن ، از بلند کردن اجسام سنگین گرفته تا بغل کردن شرکت می کنند. ماهیچه ها می توانند قوی و در عین حال از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند. توده عضلانی چیزی است که فرمی متناسب و لاغر را برای خانم ها فراهم می کند، به خصوص زمانی که با یک برنامه غذایی سالم و محتاطانه رفتار کرد وبا این حال، بسیاری از زنان هنوز از کلمه “عضله” می ترسند، در حالی که به نظر می رسد درک آن به طور چشمگیری در حال تغییر است، بسیاری از زنان هنوز این تصور اشتباه رایج را دارند که وزنه زدن آنها را “حجم” ترسیده نشان می دهد.

بهترین راه برای درمان این ترس این است که به زنان آموزش دهیم که چگونه توده عضلانی واقعاً بدن آنها را تقویت می کند، در حالی که این تمرینات بدن آنها را به شکل خشن و غیر طبیعی تبدیل نمی کند. اضافه کردن ماهیچه های جدید به کالری بیشتری نسبت به بدن که در طول ورزش و فعالیت های روزانه استفاده می کند نیاز دارد. مشکل این است که کالری بیشتر ممکن است به معنای افزودن مقداری بافت چربی و همچنین توده عضلانی بدون چربی باشد. این یک واقعیت تاسف بار و در عین حال فیزیولوژیکی است که ما نمی توانیم این کالری اضافی را مستقیماً به عضلات خود ارسال کنیم.
این دلیل اصلی ترس زنان از بزرگ شدن بدن است. اصطلاح حجیم کردن، همانطور که برای رشد عضلانی استفاده می شود، می تواند به عنوان کالری بیشتر از کل انرژی مصرفی روزانه شما برای تغذیه رشد عضلات جدید و ایجاد محیط مناسب برای چنین رشدی تعریف شود. برعکس ، عبارت “برش” برای اشاره به حذف چربی و کاهش درصد چربی بدن برای آشکار شدن خطوط واضح در ماهیچه ها استفاده می شود.

وزنه برداری زنان

مواجه با ترس چاق شدن

این یک تصور غلط رایج در میان ورزشکاران زن است که از نظر زیبایی شناسی خوشایند هستند. از دست دادن بافت سرسخت چربی به معنای غرق شدن در تکنیک های چربی سوزی است که البته این روش ها نیز غیرقابل تحمل هستند. این امر مستلزم کاهش مداوم کالری دریافتی است که خطر ابتلا به اختلالات خوردن و همچنین کاهش توده عضلانی را افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوردن کم غذا در حین ورزش زیاد می تواند برای بدن مضر باشد. عضله سازی اغلب برای دستیابی به ظاهر مجسمه ای مورد نیاز است که بسیاری از زنان در مورد آن صحبت می کنند.
در حالی که زنان این مفهوم را درک می کنند ، ایده رژیم غذایی موقت فله ای می تواند تهدیدآمیز باشد. وظیفه ما به عنوان مربیان حرفه ای این است که ورزشکاران خود را آموزش دهیم. این فرآیند نیازی به خوردن کنترل نشده، تغییر عادات بد یا افزایش بیش از حد چربی ندارد. چاق شدن احتمالاً اجتناب ناپذیر است، و اینجاست که بیشتر زنان نمی توانند خود را مجبور به انجام کار کنند. در این مرحله از تمرین، به طور برجسته بین خود و ورزشکار یک فاکتور اعتماد ایجاد کنید. کمک به او برای شناخت بدنش، تقویت عادات خوب و کار با آنچه پایدار است، نه تنها ذهن او را آرام می کند، بلکه او را به نتایج موفقیت آمیزی نیز می رساند.

مکانیک رشد عضلات

از نظر علمی ثابت شده است که وزنه برداری یکی از موثرترین راه ها برای افزایش چربی در عین حفظ عضلات است. برای تطبیق با وزن هر چه بیشتر بدن خود را مجبور به تغییر در این روش کنیم، در این فرآیند قوی تر و مناسب تر می شویم. وقتی از رژیم غذایی سالم متشکل از پروتئین بدون چربی ، کربوهیدراتهای غنی از مواد مغذی ، سبزیجات و میوه های فراوان و چربی های سالم حمایت شود ، نتایج حتی سریعتر می شود. هنگامی که فشار می دهیم، می کشیم، بلند می کنیم یا مقاومت را تحمل می کنیم، ضربه کمی به عضلات وارد می کنیم.
بافت عضلانی تحت چنین استرسی یک “پارگی” کوچک را تجربه می کند. وقتی بدن ما این بافت ماهیچه ای را در دوران نقاهت ترمیم می کند ، قدرت و در نهایت توده آن رشد می کند. این به معنای واقعی کلمه عضله سازی است.

مزایای وزنه برداری برای زنان

مزایای وزنه برداری برای زنان

تمرینات قدرتی یکی از سالم ترین تلاش هایی است که یک زن می تواند در آن شرکت کند. مزایای بی شمار شامل موارد زیر است:

  • افزایش بافت عضلانی بدون چربی، که باعث ایجاد قدرت و استقامت می شود.
  • سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و باعث سوزاندن کالری بیشتر در طول روز می شود.
  • بهبود وضعیت بدن.
  • استخوان های قوی تر، که ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

اگر بتوانیم اصول اساسی نحوه رشد توده عضلانی را به بانوان بیاموزیم و ترس آنها را از نظر حجیم شدن از بین ببریم، می توان شاهد تغییر بیشتر در جهت پذیرش مثبت انواع بدن لاغر، قوی و مناسب زن باشیم.

زنان نمی توانند با وزنه زدن، کاهش وزن را تجربه کنند!
این تصور غلط رایج است که کاردیو بهترین راه برای سوزاندن چربی یا کاهش وزن است در حالی که وزنه زدن برای سوزاندن کالری خوب یا حتی بهتر است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که می تواند میزان متابولیسم پایه یا تعداد کالری که در حالت استراحت می سوزانید را تا ۴۸ ساعت پس از اتمام تمرین افزایش دهد. به محض اینکه تمرینات کاردیو را متوقف کنید، کالری سوزی را هم متوقف می کنید اما هنگامی که وزنه می زنید، پس از توقف، بدن شما شروع به بازیابی می کند و کالری سوزی را برای مدت طولانی ادامه می دهد. این مزیت دیگری برای بدن لاغر نیز دارد، مخصوصاً در دراز مدت. همان طور که با وزنه زدن عضله می سازید، بدن شما باید از انرژی بیشتری برای حفظ کل بافت استفاده کند، که می تواند تعداد کالری هایی را که در طول فعالیت های روزانه می سوزانید افزایش دهد. در واقع هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، متابولیسم شما سریع تر می شود.

By 40sport