امروز جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

بهترین برنامه غذایی بدن سازی

 

بهترین برنامه غذایی بدن سازی

برنامه غذایی و تعذیه  قسمت فوق العاده پر اهمیتی  از ورزش بدنسازی به حساب می اید ، همان چیزی  که نتیجه تمرینات سخت  ورزشی را رقم می زند برنامه غذایی و مکمل های غذایی بدن سازی میباشد

برنامه غذایی بدنسازی دو نفر امکان دارد  یک برنامه تمرینی را به صورت اشتراکی انجام دهند  یکی با کاهش وزن روبرو شود و دیگری افزایش وزن را تجربه کند و دقیقا تفاوت نتیجه بدست آمده حاصل نوع تغذیه آن هاست.

برنامه غذایی بدنسازی: در بحث تخصصی تغذیه بدنسازی حتی برنامه غذایی برای ۲ نفر که قصد کاهش وزن و سوزاندن چربی ها را دارند و هدف مشترکی را دنبال می کنند نیز متفاوت است ممکن است یک ماده غذایی برای فردی مناسب اما برای دیگری غیر مفید باشد. برنامه غذایی و مکمل ها باید بر اساس نتیجه آزمایشات خون و نیازهای بدن هر فرد تنظیم شوند. به عنوان مثال اگر شخصی دچار کمبود آهن است برنامه غذایی وی باید شامل مقداری گوشت قرمز، عدسی و سایر منابع آهن باشد و بر عکس اگر شخصی دارای ذخایر کافی از آهن است نباید از منابع غذایی آهن و حتی مولتی ویتامین های حاوی آهن استفاده کند و بهتر است پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت مرغ و ماهی تامین کند. کمبود آهن موجب کم خونی و کاهش سطح هموگلوبین و توان بدنی فرد و به دنبال آن ازدیاد وزن می گردد، از طرفی ازدیاد آهن نیز باعث افت ترشح هورمون های غده تیروئید و کاهش سرعت متابولیزم و افزایش چربی های بدن به نوعی دیگر می گردد. این مبحث درباره تمام عناصر و مواد غذایی صادق است و ملاحظه می فرمایید حتی برای دو نفر که قصد کاهش وزن دارند برنامه غذایی مناسب می تواند کاملا تفاوت داشته باشد

بسیار مهم است که با توجه به نوع متابولیزم و میزان مواد معدنی در بدن غذاهای مفید و مضر برای یک ورزشکار مشخص شوند در غیر اینصورت فقط انرژی خود را در تمرینات هدر می دهید و نتیجه قابل توجهی کسب نخواهید کرد.

برنامه غذایی بدنسازی، مکمل های غذایی – ویتامین ها و مواد معدنی:

امروزه با توجه به کاهش کیفیت مواد غذایی، استفاده از مکمل های غذایی امری اجتناب ناپذیر است به ویژه برای ورزشکاران که فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند و نیاز به دریافت مقدار بیشتری مواد مغذی دارند. بدون مکمل های غذایی تنظیم متابولیزم و توازن مواد معدنی در اکثر افراد غیر ممکن است.

بیشتر ورزشکاران تصور می کنند اگر یک مولتی ویتامین و مینرال مصرف کنند به بدن خود کمک فراوانی می نمایند، اما در علم تغذیه و طب ورزشی این یکی از بزرگترین اشتباهات است. مولتی ویتامین ها معمولا حاوی تمام عناصر معدنی می باشند از جمله مس(Copper) و آهن(Iron) و یکی از دلایل چاقی و افزایش چربی ها در بسیاری از افراد ازدیاد این دو ماده معدنی است و مصرف برخی از مولتی ویتامین ها برای این دسته از افراد خود باعث افزایش مشکلات متابولیکی می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله ازدیاد مس و ازدیاد آهن را مطالعه کنید. تغذیه بدنسازی و برنامه غذایی بدنسازی چیست؟

یکی از مهمترین بخش های تغذیه بدنسازی مصرف نوع و دوز مناسب از ویتامین ها و مواد معدنی است که باید بر اساس نتیجه آزمایشات خون انتخاب شوند. مصرف بدون بررسی مولتی ویتامین ها می تواند نتیجه کاملا منفی به همراه داشته باشد.

در ادامه کامل تر به اهمیت برنامه غذایی در ورزش بدنسازی میپردازیم 

کابینت

کابینت یکی از تجهیزاتی است که به عنوان قلب آشپزخانه می توان از آن نام برد و نقش مهمی در جذاب و متفاوت کردن چهره آشپزخانه و دکوراسیون داخلی منزل ایفا میکند .

اگر شما نیز دوست دارید در مورد انواع کابینت آشپزخانه و جنس های مختلف آن و همچنین مدلهای مختلف موجود در بازار بیشتر بدانید پس با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه کابینت ها در انواع و جنس های مختلفی ساخته می شوند و مدل کابینت متفاوت است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

کابینت

کابینت

اسامی غذاهای قبل از خواب , سایت بدنسازی

افراد تازه وارد که رژیم میگیرند معمولا بر این اعتقاد دارند که در ساعات قبل از خواب هر چیزی مصرف کنند مستقیما به ذخایر چربی‌ بدن آنها افزوده میشود.این موضوع برای فیزیک بدنی شما همانند یک کابوس می‌باشد! اما کابوس واقعی آن است که گرسنه راهی‌ رختخواب شوید، با کمترین انرژی ممکن از خواب برخیزید و متعجب از این باشید که با این همه رعایت نظم چرا احساس به شدت بدی را دارید.

موقع بیدار شدن متابولیسم بدن شما حتی زمان خواب نیز کاملا متوقف نمی‌شود.این کالری‌های بیش از حد یا مواد غذایی بد هستند که قبل از خواب شما را چاق میکنند اما همه مواد غذایی شامل این موضوع نمیشوند.شما قبل از خواب باید هوشمندانه عمل کنید.اگر در آخر شب مایل به مصرف یک میا‌‌ن وعده هستید پس در طول روز باید کمی‌ کمتر کالری مصرف کرده تا هم شب بتوانید وعده خود را مصرف کنید و هم از میزان تعیین شده کالری‌ها تخطی نکنید.مواد غذایی را انتخاب کنید که باعث سوخت رسانی به ماهیچه ها، کاهش سطح گرسنگی و بهبود ثبات سطح گلوکز خون شود تا مغزتان باعث بیداری جسمتان نشود.شش وعده غذایی سبک زیر مواد مغذی با کیفیت برای چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی را فراهم می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد تا بدن رویایی خود را بسازید.

غذاهای قبل از خواب

غذاهای چاق کننده

چه غذاهای چاق میکنن , غذاهای چاق کننده

به گزارش سایت بدنسازی وقتیکه درمورد تندرستی حرف میزنیم همه به لاغری و کم کردن کالری می اندیشند. در بعضی از موارد اشخاص میخواهند برعکس این کار را انجام دهند. خیلی از دوستان من علاقمند به ورزش هستند و دائم به دنبال افزایش وزن جهت بهبود قابلیت های خود می باشند. بعضی افراد هم به طور کلی کمبود وزن دارند و برای اینکه سالم باشند و انرژی بیشتری بدست بیاورند به دنبال افزایش وزن هستند. یکی از مشکلات شایع که در راه اضافه کردن وزن بوجود می آید استفاده بیش از حد از غذاهای پر کالری و بی ارزش از نظر مواد مغذی است. این شیوه به جای اینکه باعث به وجود آوردن عضله بشود باعث بدفرم شدن بدن و افزایش توده چربی میشود. در این مقاله به شما ۱۰ غذا معرفی میکنیم تا بتوانید افزایش وزنی سالم با چربی کم داشته باشید.

چاق کننده

روشهای برای افزایش عضلات بدن , برنامه برای افزایش رشد عضلات

روشهای برای افزایش عضلات بدن

به گرازش سایت بدنسازی : فاکتور‌های بی‌ شمار زیادی در جهت حمایت از تمرینات با فراوانی‌ بالا وجود دارد که نشان میدهد این روش تمرینی باید جز برنامه سالیانه شما قرار داشته باشند.اول اینکه تمرینات با فراوانی‌ بالا شما را قادر می‌سازد که هم سنتز پروتئین برای کل بدن و هم به شکل موضعی را چندین بار در هفته افزایش دهید.فرایند سنتز پروتئین یک اقدام بیولوژیکی توسط سلول‌ها می‌باشد که طی‌ آن فیبر‌های ماهیچه ای جدید ساخته میشوند.هنگامی که ما تمرین می‌کنیم سطح سنتز پروتئین ناگهان افزایش می‌یابد و این اجازه را به ما میدهد که در هر جلسه تمرینی خود بتوانیم عضله‌ سازی جدیدی را داشته باشیم.

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا می‌خواهیم یک گروه عضلانی را ۲، ۳ یا ۴ بار در هفته به جای یک بار تمرین دهیم.برای این روش دو دلیل وجود دارد.اول اینکه افزایش سطح سنتز پروتئین بعد از هر تمرین تا یک مقدار مشخصی‌ افزایش می‌یابد یعنی‌ اینکه چه شما ۸ ‌ست را انجام دهید (حجم تمرینی پایین) و چه ۱۵-۲۰ ‌ست را انجام دهید (حجم تمرینی بالا) سطح سنتز پروتئین بعد از تمرین تا یک نقطه مشابه افزایش خواهد یافت.دوم اینکه افزایش سطح سنتز پروتئین تنها حدود ۱۲ ساعت تا ۳ روز بالا باقی‌ میماند.مدت زمان آن بستگی به سطح حرفه ای بودن شما دارد.

عضله

بقیه در ادامه مطلب

کفسابی و سنگسابی باقری ۰۹۱۲۳۲۰۴۷۵۵

خدمات کف سابی یا ساب سنگ از جمله اموری است که در گام های مختلفی از طول عمر ساختمان ، برای داشتن کف زیبا و تمیز و هم چنین نمای ساختمانی زیبا و چشمگیر توصیه می گردد.

دلایل مهم انجام کفسابی در کف ساختمان:

اصلی ترین نیاز به کف ساب زمانی حس می شود که سطح کف یک ساختمان در یک سطح قرار نگرفته باشد در واقع یعنی موزاییک ها و یا سنگ ها در یک سطح نمی باشند یعنی که در این صورت لبه های بالایی و پایینی سنگ ها و یا موزاییک ها در یک سطح به صورت کاملا صاف نمی باشد.

کفسابی انواع سنگ ها مانند گرانیت ، تراورتن ، سنگ صلصالی ، مرمریت ، گوهره ، دهبید ، هرسین ، آباده ،

ساب زنی تخصصی سنگ های وارداتی و سنگ های داخلی

ساب زدن سنگ های مصنوعی و سنگ های مشکی و گرانیت ها مانند گل پنبه ای و گرانیت مشکی

کفسابی انواع موزاییک ها مانند موزاییک های طرح سنگ و موزاییک های صاف و آج دار

ادامه مطلب در بقیه


برچسب ها