مفیدترین روش تغذیه برای ساخت عضله

وقتی صحبت از تغذیه عضله سازی در بدنسازی مطرح می‌شود، مفاهیمی وجود دارند که معمولاً در این پروسه مورد برداشت غلط قرار می‌گیرند. برای این که عضله سازی اتفاق بیافتند، نیازمند تمرین سخت و تغذیه عالی هستید. در این مطلب نکاتی را مطرح می‌کنیم تا نسبت به اشتباهات رایج و حرکت درست در این مسیر آگاهی داشته باشیم تا دچار خطر و ایرادهای احتمالی نشویم و در مسیر درست تغذیه و در نتیجه کسب نتایج ایده آل قرار بگیریم.

رژیم گرفتن

رژیم گرفتن، بدترین اشتباهی است که در تلاش‌هایی که برای ساختن عضلات بدون چربی انجام می‌دهید، مرتکب می‌شویم. در واقع، وقتی کالری محدود می‌شود، بدن برای مصرف انرژی، دنبال منابع انرژی خواهد رفت. حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ عضله برای بدن شما به منزله سوخت است و وقتی کالری دریافتی ناکافی باشد، حاضر است خودش را کاملاً در اختیار بدن قرار دهد. ضمناً شیوه بقای ما به گونه‌ای است که منابع چربی را برای مصرف شدن برانگیخته کرده و تعجب می‌کنید که چه اتفاقی افتاده است.

 

محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها نیز از دیگر منابع ضروری هستند که برای تمرینات سخت و شدید و همچنین بازسازی گلیکوژن، انرژی تأمین می‌کنند. حذف کربوهیدرات‌ها از تغذیه روزانه، باعث تضعیف عملکرد ورزشی‌تان شده و عضلات‌تان را برای کسب مواد مغذی لازم‌شان با مشکل مواجه می کند.

 

حذف چربی‌ها

چربی‌های سالم به تقویت متابولیسم کمک کرده و عملکرد هورمونی را تنظیم می‌نمایند. حذف چربی‌های سالم از رژیم غذایی، بدن‌تان را از عملکرد مناسب جهت رشد عضلات و کاهش چربی بی‌بهره می‌کند. این باور غلط که ” خوردن چربی‌ها چاق تان می کند”، قطعاً مانعی در سر راه بهبود رشد توده عضلانی می‌باشد. البته منظور چربی سالم است.

 

همه چیز را در تغذیه‌تان در نظر بگیرید

تغذیه ترکیبی و متنوع داشته باشید و به نفع عضلات‌تان بخورید. بدن ما برای عملکرد مؤثر به غذا نیاز دارد و زمانی که تمرینات بدنسازی و تمرینات هوازی هم به برنامه‌مان اضافه می‌شوند، دیگر جایی برای حذف یا محدود کردن بعضی از مواد مغذی باقی نمی‌ماند.

 

چون انرژی مورد نیاز عضلات باید همیشه تأمین باشند. با رژیم‌های جورواجور و گیج کننده‌ای که این روزها برای رسیدن هرچه سریع‌تر به هدف در اختیارمان قرار می‌گیرد، خیلی مهم است که وسوسه نشده و در دام شان گرفتار نشویم. کم خوری و پیروی از مُدهای رایج تغذیه‌ای شما را به عضلاتی که می‌خواهید نمی‌رساند.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید