مکمل پروتئین وی چیست و چطور باید از آن استفاده کرد

پروتئین وی به جلوگیری از بین رفتن ماهیچه های مربوط به سالخوردگی کمک می کند. هم چنین قدرت، استقامت و بهبود بعد از ورزش را افزایش می دهد.در طول ده ها ، وی تنها یک محصول فرعی در طول فرآیند ساخت پنیر بوده است. اما امروزه این ماده خام یک ماده ضروری برای برخی افزودنی های غذایی است و همچنین پایه پروتئین وی مشهور نیز می باشد. در این مقاله، می توانید همه ویژگی های این غذا را یاد بگیرید ، و چه کسی باید آن را به منظور بهره مندی از خواص دارویی آن مصرف کند.
پروتئین وی
پروتئین وی

وی (آب پنیر ) چیست؟

آب پنیر شیرین یک محصول فرعی مایع است که از پنیر یا ماده پروتئین شیر تولید می شود . رنگی زرد ، سبز، ظاهری کدر و شیرینی کمی دارد. هم چنین حاوی آب و مقدار کمی پروتئین و چربی است
آب پنیر غنی از ویتامین آ ، ب ، ث و مواد معدنی نظیر آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و لاکتوز است.

پروتئین وی :

افزایش محصولات لبنی محبوب که شامل پروتین هایی دارای ارزش بیولوژیکی بالا هستند از آب پنیر استخراج می شود. به عنوان پروتیین آب پنیر مشهور است و همانطور که در بالا ذکر شد، شامل همه آمینو اسیدهای ضروری است، که بدن بهتر آنها را جذب می کند.
این نوشیدنی شیر، معمولا به صورت پودر فروخته می شود و با مواد دیگر ترکیب می شود، در میان ورزش کاران به خاطر خواص عالی آن بسیار رایج است.

مکمل پروتئین وی چیست؟

در اینجا فواید سلامتی اصلی پروتئین وی ذکر شده است:

قدرت، استقامت، حجم ماهیچه و بهبود بعد از ورزش را افزایش می دهد. به همین دلیل است که شمار روز افزونی از ورزش کاران آن را می نوشند. به علاوه، بیشتر از پروتیین های دیگر حیوانی قابل هضم است.
این کار به جلوگیری از بین رفتن ماهیچه مربوط به سالخوردگی معروف به سارکوپنیا کمک می کند.
این کار به کاهش چربی بدن به خصوص در اطراف شکم کمک می کند.
  • التهاب را کاهش می دهد.
  • دارای خواص ضد سرطانی هستند.
  • سیستم ایمنی را تقویت می کند
  • سطح قند خون و میل به شیرینی را کاهش می دهد . همچنین از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند.
  • سطح تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.
  • کاهش استرس
  • کاهش فشارخون

فواید مکمل پروتئین وی

چگونه آن را بنوشید؟

ایده خوبی است که از پیشنهادهای برخی مربیان برای نوشیدن چند پروتیین آب پنیر در روز یا به عنوان جایگزین وعده غذایی استفاده کنید.
باید این محصول طبیعی را به عنوان مکمل برای تقویت آموزش ورزشی و یا نوشیدن آن استفاده کنید. هم چنین می تواند صبحانه ی خوبی باشد وقتی با مواد دیگری مثل میوه، آجیل، بلغور جو دو سر، روغن نارگیل خالص و غیره ترکیب شود. خوش مزه می شود وقتی با موز، کاکائو، دارچین، وانیل ، میوه های طبیعی، تمشک قرمز، و یا میوه های گرمسیری مخلوط شود.

چگونه مکمل پروتئین وی را مصرف کنیم

چگونه پروتئین را انتخاب می کنید ؟

برای به دست آوردن پروتیین آب پنیر، باید فرآیندی مشخص را انجام دهید باید از آن اطلاع داشته باشید چون برندها و ویژگی های متفاوتی دارد. باید موثرترین راه که بیش ترین فایده را برای سلامتی داشته باشد را انتخاب کنید :
ایزوله کردن پروتیین: با از بین بردن چربی و لاکتوز به دست آمده است. همچنین پروتئین زیادی دارد. با این حال، این نوع آن توصیه نمی شود چون اسیدها در طول فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند و در دماهای بالا نیز حرارت داده می شود ، بنابراین بسیاری از خواص آن از دست میرود. هم چنین ، معمولا گران تر است ، چون محصولی فرآوری شده است.
غلظت پروتیین وی : این محصول قبل از فرآیند ایزوله مذکور بدست آمده است. شامل مقادیر ویژه ای از چربی ها و لاکتوز و کمی پروتیین است. با این حال، طبیعی تر و متعادل است.
کیفیت ارگانیک : بهتر است که محصولی ارگانیک انتخاب کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که گاوهایی که به این منظور استفاده می شوند، بدون استفاده از آفت کش ها و یا علف کش ها تغذیه می شوند. هم چنین محصول به دست آمده از مواد مغذی غنی تر است.
مواد دیگر:وقتی برندی را انتخاب می کنید باید برچسب را بخوانید تا مطمئن شوید که ترکیبات دیگر دارای کیفیت خوب هستند. باید از محصولاتی که شامل شکر، شیرین کننده ها و رنگ های مصنوعی هستند اجتناب کنید. بهترین راه برای شیرین کردن آن با عصاره های طبیعی است.

نحوه انتخاب کردن مکمل پروتئین وی

By 40sport