بنا به گزارش میزان، “تصاویر نیمه عریان” این ورزشکاران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی ایران به خبرگزاری میزان گفته است: “فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هیچ فعالیتی در بخش بانوان ندارد و اعتقاد داریم این ورزش مناسب بانوان نیست.”

آقای پورعلی فرد با اشاره به اینکه فدراسیون بدنسازی از حضور این افراد از طریق روابط عمومی مطلع شده گفت: “بار دیگر به تمام باشگاه‌ها تذکر می‌دهم که شرکت بانوان در مسابقات بدنسازی و پرورش اندام یا تمرین کردن آنها زیر نظر مربیان مرد خلاف قانون است.”

پیش از این عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته بود که در صورت انتشار تصاویر “نامناسب و خلاف شئون اسلامی” از هنرمندان و ورزشکاران، ممکن است آنها تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

بقیه درادامه مطلب

علی‌رغم اینکه فدراسیون پرورش اندام صراحتا اعلام کرده به خاطر مسائل شرعی و قانونی، بانوان هیچ فعالیتی در این رشته ندارند و بانوان کشورمان نیز به همین دلایل هیچ گونه رغبتی به این ورزش نشان نمی‌دهند اما برخی به دلایل خاص و رسیدن به منافع شخصی، تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند.

برخی ورزشکاران مرد بعد از آموزش دادن به بانوان آنها را به مسابقات برون مرزی اعزام کرده‌اند. حالا تصاویر حضور این زنان به صورت نیمه عریان در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است و بعد از انتشار این تصاویر پرونده‌ای در شعبه ویژه جرایم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.

بعد از این، مربیان مربوطه ممنوع‌الفعالیت و کارهای ممنوع‌الخروجی این افراد صورت گرفت تا مراحل تحقیقات و بازپرسی انجام شود. حالا ۴ مربی و ۲ ورزشکار زن که در این مسابقات حضور داشتند جهت انجام مراحل بازپرسی به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه اظهار شدند.

خانم‌های ورزشکار بعد از اظهار به دادسرای فرهنگ و رسانه عکس‌های حضورشان در مسابقات بین‌المللی را از صفحه شخصی‌شان پاک کردند.

انتشار تصاویر خصوصی سوشا مکانی، دروازه‌بان پرسپولیس هم در شبکه‌های اجتماعی در نهایت به بازداشت او منجر شده بود

آقای جعفری دولت آبادی تاکید کرده بود که هنرمندان و ورزشکاران باید از انتشار “عکس‌های نامناسب” در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

در سال ۸۹ دادستانی تهران یک دادسرای ویژه برای رسیدگی به پرونده های رسانه ای و فرهنگی ایجاد کرد و گفت که پرونده های مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، چاپ و نشر، ادبیات، هنرهای اجرایی، تجسمی، سینما و عکس، شبکه های اجتماعی، ورزش و سرگرمی و مسائل محیط زیست در این دادسرا رسیدگی شود.

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید