امروز پنج شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ شما در هستید.
به سایت خوش آمدید.
  • آخرين آهنگ ها
  • آخرين آلبوم ها
  • آخرين سريال ها
  • آخرین فیلم ها
  • آخرین موزیک ویدیو ها

نکات مهم تقویت عضلات

اگر می خواهید قدرت عضلاتتان را حفظ کنید ؛ نکات مهم زیر را در محیط داخل و خارج باشگاه رعایت نمایید.

در اینجا نکات مفیدی را متذکر می شویم که با عمل کردن به آنها می توانید عضلات را از پتانسیل کامل خود بهره مند سازید.

همیشه وزنه مناسب را به کار ببرید

از همان روزهای اول مراقب باشید از وزنه مناسب استفاده کنید. بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که ورزشکاران حرکت جلو بازو و با هالتر را طوری اجرا کرده اند ، که سنگینی هالتر به خوبی در حرکات آنها مشهود است. در واقع این افراد به جای اینکه جلو بازویشان را تقویت کنند ، کمرشان را تقویت می کنند. زیرا سنگینی وزنه به کمرشان منتقل می شود. البته غرور نا به جا موجب بروز چنین اشتباه جبران ناپذیری می شود.

 

تقویت-عضلات

تقویت عضلات

اگر چه وزنه سنگین ، عضلات را تقویت می کند ، اما از همان بدو ورود به باشگاه تصمیم بگیرید که از وزنه مناسب استفاده کنید.

در این صورت لازم نیست از کسی خواهش کنید به کمک شما بیاید و وزنه را از روی سینه تان بردارد.

تمام مدت روز را صرف تمرین در باشگاه نکنید

بقیه در ادامه مطلب

تمام ورزشکاران پرورش اندام که در سطح مبتدی و متوسط تمرین می کنند ، باید طوری برنامه ریزی کنند که برنامه منظم تمریناتشان ظرف مدت یک یا یک ساعت و نیم تمام شود.

اگر زمان تمرین از این حد تجاوز کند با این خطر مواجه می شوید که دیگر نتوانید شاهد افزایش قدرت عضلات باشید.

پس از اینکه یک ساعت تمرین را پشت سر گذاشتید ، مقدار کورتیزول موجود در بدنتان افزایش و مقدار گلیکوژن (قند خون) کاهش می یابد. با افزایش کورتیزول ، عضلات رو به ضعف می گذارند. اما کاهش گلیکوژن به کاهش انرژی و کاهش شدت تمرین منجر می شود. بنابراین با شدت و به سرعت تمرین کنید. به عبارت ساده تر هنگامی که وارد باشگاه می شوید ، وقت خد را به خوبی تنظیم کنید.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

از خواب کافی برخوردار شوید

زمانی که در خواب هستید به بدن فرصت می دهید تا بهبودی کامل حاصل کند و در نتیجه خستگی عضلات را برطرف می کنید. به همین دلیل شب ها باید از ۸ ساعت خواب کامل و بدون وقفه برخوردار شوید. در غیر این صورت همه چیز به زیان بدن تمام می شود و ادامه تمرینات چیزی جز آسیب به همراه نخواهد داشت.

اگر واقعا قصد دارید قدرت و حجم عضلات را افزایش دهید ، شب ها تا دیر وقت پای تلویزیون ننشینید و مهمانی را نیز به ایام تعطیل موکول کنید.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 296 پست

مطالب مشابه

برچسب ها

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

برچسب ها