قدرت آمینو اسیدها
آمینواسید ها ررا بهتر بشناسید برای اینکه از مزایای قابل توجه آنها بهره مند شوید

بقیه در ادامه مطلب

اگر بخواهیم به عصاره و کلیدی ترین نکته تغذیه در بدنسازی اشاره کنیم، این است که، برای به حداکثر رساندن رشد عضلانی پروتئین کافی مصرف کنید. پروتئین ها حاوی انواعی از آمینواسیدها هستند که خصوصیات مثبت منحصر بفردی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند، دریافت مقدار کافی از پروتئین های مختلف کمک می کند به اطمینان یافتن از اینکه از تمام فواید آنها بهره مند شوید. ولی در عین حال برای تاکید بر فواید آمینواسیدهای خاص، می توانید مصرف مجزای آنها را مد نظر قرار دهید. در اینجا به دو مورد از آمینواسیدهای رایج برای بدنسازان و سپس دو مورد از آمینواسیدهایی که چندان مورد توجه نیستند ولی می توانند فواید بالقوه ای برایتان داشته باشند، اشاره کرده ایم.

 

گلوتامین
فایده قابل توجه برای بدنسازان:
ارتقاء ریکاوری از تمرین
گلوتامین رایج ترین و بیشترین آمینواسید موجود در بدن انسان است و می تواند از دیگر آمینواسیدها هم ساخته شود، به این معنی که از جمله آمینواسیدهای غیرضروری بشمار می آید. آمینواسیدهای غیر ضروری برای عملکرد روزمره بدن انسان بسیار حیاتی هستند، به همین دلیل بدن یاد گرفته چطور به خودی خود آنها را تولید کند. در مقابل، آمینواسیدهای ضروری، باید از طریق مصرف پروتئین های مناسب در اختیار بدن قرار گیرند. با این وجود، دریافت مقدار کافی گلوتامین به این معنی است که بدن شما مجبور نخواهد بود تمام مقدار مورد نیازش را تولید کند، و در نتیجه می تواند پروسه های دیگر عضله سازی را مورد اولویت قرار دهد که وقتی در تلاش برای تقویت ریکاوری عضلات در پی تمرینات سخت هستید، این مسئله به سود شما خواهد بود.

آرژنین
فایده قابل توجه برای بدنسازان
اتساع عروق خونی برای جریان خون بهتر و انتقاال مواد مغذی بیشتر به عضلات.
در بدن آرژنین به راحتی به نیتریک اسید بدل می شود، و از این طریق کمک می کند به انبساط عروق خونی، در نتیجه امکان انتقال خون بیشتر به همراه اکسیژن، هورمون های آنابولیک و مواد مغذی را به عضلات تحت فعالیت فراهم می کند. استفاده از مکمل های آرژنین از طریق اننتقال مقدار بیشتری از مایعات رشد عضلانی را تقویت می کند، و باعث می شود عضلات شما رگه دارتر به چشم بیاید. اگر چه این مساله در طول تمرین ظاهر حیرت انگیز و جذاب در عضلات ایجاد میکند، ولی مهمتر از آن آثار بلند مدتی است که از جهت رشد و ریکاوری نصیب شما می شود.

تائورین
فایده قابل توجه برای بدنسازان:
به تعویق انداختن خستگی عضلات و تمرین با انرژی بیشتر
برای اینکه بیشترین فواید را از تمرین خود کسب کنید، لازم است مقدار تائورین بالایی در عضلات شما وجود داشته باشد. وقتی دخایر تائورین تخلیه می شود، قدرت شما هم کاهش می یابد. استفاده از مکمل تائورین، کمک می کند به افزایش قدرت عضلات، کاهش فشار اکسیداتیو ناشی از تمرین و اجتناب از ساخته شدن اسید لاکتیک. تائورین همچنین کمک می کند به جذب آب به داخل سلول عضلات، و بهبود کیفیت و اثر تمرین.
تئانین
فایده قابل توجه برای بدنسازان:
افزایش هورمون رشد برای پشتیبانی از عضله ساززی
آمینواسید کلیدی که در چای سبز یافت می شود. تئانین اغلب با کاهش استرس در ارتباط است از طریق افزایش سطوح گاما- آمینو- بوتبرریک اسید (GABA) که اهمیت آن برای بدنسازان برمی گردد به قابلیتش برای افزایش سطوح هورمون رشد. خوشبختانه هر دوی این ها با آماده ساختن شما برای خواب بهتر در ارتباط اند.
تئانین کمک می کند به آرامش و افزایش ترشح هورمون رشد در طول خواب شب.

 

By 40sport

دیدگاهتان را بنویسید